hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > پوشاک برای نوروز امسال بازار نداشت

پوشاک برای نوروز امسال بازار نداشت

‌نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان گفت: بازار پوشاک شب عید سال ۹۹، پیش از رسیدن به ایام خرید و فروش با شوک کرونایی مواجه شد و می توان گفت حتی بازار شب عید امسال فروشندگان پوشاک صفر بوده است.

رضا باطنی با بیان اینکه واحدهای صنفی اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان پس از ابلاغ دستورالعمل تعطیلی از سوی اتاق اصناف، فعالیت خود را متوقف کرد، اظهار کرد: با همکاری و کنترل بازرسان اتحادیه و پلیس اماکن، هیچیک از واحدهای صنفی پس از ابلاغیه تعطیلی، فعالیتی نداشتند.

وی افزود: تاکنون هیچ تخلفی در خصوص فعالیت واحدهای صنفی اتحادیه در بازه زمانی تعطیلی اصناف غیرضروری به ثبت نرسیده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان با بیان اینکه میزان تقاضا برای خرید پوشاک در بازار شب عید سال ۹۹ با سال گذشته اصلاً قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: امسال اصلاً بازاری نبود که بخواهیم آن را با بازار سال گذشته مقایسه کنیم. البته بخشی از بازار ما که شامل پوشاک بچه‌گانه می‌شود تا حدودی تقاضا و خرید و فروش را در روزهای پیش از ایام منتهی به عید نوروز تجربه کرد.

باطنی اضافه کرد: بخشی از خانواده‌ها سعی می‌کنند تا پوشاک بچه‌گانه را زودتر از رسیدن موعد عید نوروز برای فرزندان خود تهیه کنند و از این رو بازار پوشاک بچه‌گانه امسال تا حدودی تقاضا را تجربه کرد. زمانی که بازار قصد داشت به سمت تقاضای عمومی برای خرید پوشاک زنانه و مردانه برود، ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و روند عرضه و تقاضا در بازار پوشاک برهم خورد.

وی ادامه داد: اغلب آقایان در نیمه دوم اسفندماه هر سال برای خرید پوشاک اقدام می‌کنند و خرید لباس عید خود را در اولویت آخر خانواده قرار می‌دهند از این رو بازار پوشاک مردانه بیش از سایر بازارها با شوک کرونایی مواجه شد. در حقیقت می‌توان گفت که واحدهای صنفی فروشنده پوشاک دوخته در بازار، امسال اصلاً به مرحله فروش شب عید نرسیدند.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پوشاک دوخته اصفهان خاطر نشان کرد: البته برخی از فروشگاه‌ها تقاضای ناچیزی برای خرید پوشاک پیش از اعلام تعطیلی اصناف غیرضروری داشتند اما این میزان خرید در حد سال گذشته نبوده است.

باطنی افزود: اگر مردم با توجه به مشکلات مالی خود در طول سال هم خرید پوشاک نداشته باشند، از پوشاک شب عید غافل نمی‌شوند اما شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از افرادی که قصد خرید پوشاک برای عید ۹۹ را داشتند از خرید منصرف شوند. البته توانایی خرید مردم در بازار نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشت و اگر ویروس کرونا هم نبود با کاهش تقاضا در بازار پوشاک مواجه می‌شدیم.

وی یادآور شد: قیمت البسه زنانه و مردانه نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بود و از این رو نمی‌توانستیم انتظار داشته باشیم شب عید سال ۹۹، تقاضا برای خرید پوشاک همچون سال قبل باشد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد