hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تداوم روند افزایشی کرونا در فارس تا اردیبهشت/وضعیت سفید کرونایی در چهار شهرستان

تداوم روند افزایشی کرونا در فارس تا اردیبهشت/وضعیت سفید کرونایی در چهار شهرستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که در پی افزایش ظرفیت تست‌های آزمایشگاهی در استان فارس شاهد افزایش عدد مبتلایان مثبت به بیماری کرونا هستیم که احتمالا این روند تا اردیبهشت ماه ادامه یابد.

عبداالرسول همتی، عنوان کرد: ظرفیت آزمایشگاه‌های تست کرونا در استان فارس با ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست در روز آغاز شد اما در حال حاضر این عدد به هزار تست در روز رسیده است.
او تاکید کرد: استراتژی سیستم درمانی استان فارس در وضعیت فعلی، پیدا کردن افراد مثبت بدون علامت و با علامت برای قطع زنجیره انتقال است، چرا که در صورت پیدا کردن این افراد کمتر نیاز به حضور به بیمارستان و بستری در بخش‌های ویژه خواهیم داشت.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: مردم استان فارس به ویژه کلانشهر شیراز نباید از طرح فاصله گذاری اجتماعی غفلت کنند.به عنوان مثال؛ افزایش آمار استان طی چند روز اخیر نشانه تردد مردم در اوایل فروردین و نادیده گرفتن اجرای این طرح است.
همتی همچنین اعلام کرد که شهرستان‌های کوهچنار، بختگان، پاسارگاد و خفر در استان فارس عاری از بیماران کرونا گزارش شده و در وضعیت سفید قرار دارند.
به گزارش ایسنا، برابر اعلام وزارت بهداشت، شمار مبتلایان به کووید 19 در استان فارس، طی روزهای اخیر رشدی سریع داشته و به بیش از 110 نفر در روز رسیده است. مسئولان علوم پزشکی علت این افزایش را بیشتر شدن تعداد تست‌های انجام شده اعلام کرده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد