hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > گرمخانه‌های کرج تعطیل نیست

گرمخانه‌های کرج تعطیل نیست

ناظر گرمخانه‌های شهرداری کرج گفت: از هفته آخر اسفندماه تا کنون تعداد مراجعین به گرمخانه‌های کرج بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته  است.

جواد غلامی  اظهار کرد: علی رغم اینکه شیوع ویروس کرونا گرمخانه‌های برخی از شهرها را به تعطیلی کشانده، گرمخانه‌های کرج با رعایت اصول بهداشتی و ضوابط اعلام شده از سوی ستاد مدیریت کرونای استان فعالیت دارند و از بی خانمانان و افرادی که به دلایل مختلف سرپناهی ندارند، میزبانی می‌کنند.
وی با اشاره به مدت زمان فعالیت این گرمخانه‌ها ادامه داد: گرمخانه زنان واقع در پارک شهید چمران در تمام ایام سال و گرمخانه مردان واقع در میدان شاه عباسی نیز تا ۱۵ اردیبهشت فعالیت دارد.
این مسئول در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم فعالیت گرمخانه‌ها بی خانمانان  زیادی در گوشه و کنار شهر به چشم می‌خورند، گفت: با پایان فصل زمستان و گرم شدن هوا بسیاری از بی خانمانانی که در روزهای سرد سال ناچار به مراجعه به گرمخانه‌ها بودند، مکانی را برای خود پاتوق کرده و شب را در آنجا سپری می‌کنند.
 غلامی توضیح داد: باتوجه به اینکه بخش عمده‌ای از کسانی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند به اعتیاد دچار هستند، با گرم شدن هوا ترجیح می‌دهند به گرمخانه مراجعه نکنند و در خیابان بمانند چون در گرمخانه‌ها امکان استعمال مواد وجود ندارد و این امر آنها را سختی مواجه می‌کند.
ناظر گرمخانه‌های شهرداری کرج گفت: البته از هفته آخر اسفندماه تا کنون تعداد مراجعین به گرمخانه‌های کرج بین ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته  است.
وی افزود: دو گرمخانه سیار نیز در کنار گرمخانه‌های ثابت در مناطق مختلف شهر به خصوص مناطق حاشیه‌ای در تردد هستند تا به جامعه هدف خدمات رسانی کنند.
غلامی توضیح داد: گرمخانه‌های سیار چای، آب، وعده غذایی گرم، پتو و سایر مایحتاج را در اختیار افراد بی خانمان قرار می‌دهند و در صورت نیاز آنها را سرپناهی در جاده قزلحصار معرفی می‌کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد