hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پلاسمای بهبود یافتگان کرونا برای درمان بیماران در قم استفاده می شود

پلاسمای بهبود یافتگان کرونا برای درمان بیماران در قم استفاده می شود

معاون فنی اداره کل انتقال خون قم با اشاره به استفاده از پلاسمای بهبود یافتگان کرونا برای درمان بیماران گفت: تاکنون ۲ واحد پلاسما به بیمارستان کامکار برای کمک به بیماران منتقل شده است.
به گزارش رویداد ایران_قم،علیرضا کبیری در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه به واسطه اجرای طرح قرنطینه سازی و کاهش تردد داوطلبان اهدای خون میزان مراجعات در ایام تعطیلات نوروز کاهش داشته است، افزود: اهدای خون طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است.
 وی تصریح کرد: از شهروندان تقاضا داریم با توجه به اینکه کلیه موارد ایمنی و بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود، برای اهدای خون خود مشارکت کنند.
 معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: به منظور اجرای طرحی تحقیقاتی از آنجایی که پلاسمای بیماران بهبود یافته مبتلا به کرونا دارای پادتن‌هایی است که در درمان بیماران کرونایی بدحال می‌تواند مؤثر باشد، از بیماران کرونایی بهبود یافته دعوت می‌کنیم که قسمتی از پلاسمای خون را اهدا کنند.
 وی ادامه داد: این اقدام در یکی از بخش‌های ایمن بیمارستان شهید بهشتی انجام می‌شود و تاکنون ۲ واحد پلاسما به بیمارستان کامکار جهت کمک به بیماران منتقل شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد