hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > طرح‌های ضربتی اداره‌کل رفع تخلفات شهری در مقابله با ویروس کرونا اجرا می شود

طرح‌های ضربتی اداره‌کل رفع تخلفات شهری در مقابله با ویروس کرونا اجرا می شود

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم از اجرای طرح‌های ضربتی اداره‌کل رفع تخلفات شهری در مقابله با ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش رویداد ایران_قم،احمد رضا شفیعی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اجرایی کمیته رفع تخلفات شهری ستاد مدیریت بحران شهرداری ویژه ایام شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: با توجه به ضرورت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در شهر و بهره گیری و مدیریت تمام ظرفیت‌های امانی و پیمانی مجموعه مدیریت شهری با اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه و اجرایی همگام با مصوبات استانی و کشوری در چند بخش فعالیت ویژه خود را آغاز کرده‌ایم.
  مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم با تاکید بر آماده باش کامل عوامل اجرایی و ستادی در بخش‌های امانی و خصوصی، تصریح کرد: در گام نخست نسبت به تعطیلی کلیه بازارهای روز و محل تجمع دستفروشان و وانت‌های میوه فروش موقت اقدام شد.
  شفیعی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های متنوع ضربتی با همکاری عوامل انتظامی نسبت به جمع‌آوری افراد بلامکان متکدی، کارتن خواب و معتادین متجاهر و… اقدام شده است، افزود: در مرحله بعدی کلیه فعالیت‌های فروشندگان دورگرد و غیر مجاز بخصوص توزیع کنندگان اقلام بهداشتی ضد عفونی کننده در سطح معابر اصلی و فرعی که می‌توانست باعث ایجاد مخاطرات و تهدید سلامت جامعه و زمینه سوء استفاده افراد سودجو باشد جلوگیری شد.
  وی ادامه داد: همچنین با توجه به ایام پایانی سال و فرارسیدن ایام نوروز ۹۹ و بارندگی‌های مربوطه از هرگونه توقف خودروها یا نصب چادر پیرامون حرم مطهر، بستر رودخانه و حاشیه شهر جلوگیری و با استقرار اکیپ‌های ویژه ثابت و سیار کلیه مبادی ورود و خروجی مسدود و کنترل شد و نظارت‌های عالیه تا آخرین زمان تعیین شده توسط مدیریت بحران استان صورت پذیرفت.
  مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری قم اضافه کرد: اطلاع رسانی مستمر توسط خودروهای بلندگودار در سطح شهر در خصوص ارائه آموزش‌های شهروندی اعم از عدم خروج از منزل و اعلام هشدارها و نکات بهداشتی، حضور فعال و مستمر اکیپ‌های ویژه در آرامستان بهشت معصومه(س) به منظور انتظام بخشی و کنترل اوضاع در ایام بحرانی و جلوگیری از ورود افراد بدلیل آلودگی‌های بهداشتی موجود و تأمین امنیت و آرامش در محوطه سازمان با همکاری ارزنده عوامل انتظامی، تجهیز عوامل اجرایی و ماشین آلات اقلام بهداشتی و ماسک و دستکش و ضدعفونی مستمر خودروها از دیگر اقدامات اجرایی در این ایام بوده است.
  شفیعی همچنین به پلمپ انبارها و گاراژهای ضایعات با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی و مسدود کردن بوستان‌های سطح شهر و جلوگیری از ورود و اسکان موقت افراد اشاره کرد و گفت: جمع‌آوری کلیه افراد کارتن خواب و بلامکان و متکدی از بوستان‌ها با رعایت کلیه ضوابط و انتقال سریع به مرکز غربالگری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر، جلوگیری از هرگونه دفن غیر مجاز در دیگر آرامستان‌های شهر از دیگر اقدامات مهم در این ایام بوده است .
  وی در پایان اظهار کرد: در مرحله نهایی غربالگری افراد جمع‌آوری شده، اقدامات ویژه در جهت کاهش زمان پذیرش تا تحویل به ادارات مربوطه و غربالگری با رعایت کامل اصول بهداشتی و تعویض کامل البسه این افراد و تحویل لباس نو و نگهداری بهداشتی از جمله برنامه‌های شهرداری در این مرکز بوده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد