hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > 700روانشناس در زمینه کرونا پای کار آمدند

700روانشناس در زمینه کرونا پای کار آمدند

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم  گفت: بیش از ۷۰۰ روانشناس در در سه سطح حمایت‌های روانی اجتماعی از پزشکان و پرستاران درگیر بیماری و خانواده‌های داغدیده از سوی هلال احمر خدمات روانشناسی ارائه می دهند.
به گزارش رویداد ایران_قم،محمد مصباحی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کارگروه مجازی تخصصی روانشناسان با عضویت بیش از ۷۰۰ روانشناس در حمایت روانی در هلال احمر قم تشکیل شد و با همکاری تیم سحر ۶۶۰ محتوای حمایت روانشناختی در زمینه کرونا تولید شد.
 وی با اشاره به گزارش عملکرد تیم‌های مداخلات روانی اجتماعی تیم سحر، افزود: پس از شیوع بیماری کرونا، این طرح با هدف تأمین سلامت روان کادر درمانی، بیماران و خانواده‌های بازماندگان بیماری کرونا در حال اجرا است.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم در خصوص فعالیت‌های پیرامون مقابله با ویروس کرونا، تصریح کرد: تشکیل تیم‌های حمایت‌های روانی اجتماعی با حضور اعضای تیم مداخلات جمعیت استان قم و دکتر آقایوسفی دانشیار دانشگاه و بازرس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران و مرکز مشاوره روان پویان از چهارم اسفندماه یکی از اقدامات مهم انجام شده در قم است.
 وی با اشاره به اعلام فراخوان داوطلبان روان شناس و رسته‌های مرتبط و به کارگیری آنها در سه سطح حمایت‌های روانی اجتماعی، افزود: این فراخوان ویژه آموزش‌های همگانی و عمومی مردم و برای پزشکان و پرستاران درگیر بیماری و خانواده‌های داغدیده در قبرستان و بر مزار متوفیان است.
 مصباحی بیان کرد: تولید محتوا شامل، فیلم و کلیپ، فایل صوتی، پادکست و بروشور در خصوص حمایت‌های روانی اجتماعی در برابر کرونا ویروس تا کنون از دیگر فعالیت‌های این کار گروه بوده که بیش از ۳۰ فیلم و کلیپ کوتاه با موضوعاتی از قبیل اعتماد به پیشنهادهای سالمندان در روزهای کرونایی و سفر در بحران و روابط زوجین در روزهای کرونایی و سوگ ناتمام، ورزش و دستگاه ایمنی و تشخیص افتراقی تنگی نفس اضطرابی و ویروس کرونا هشدار در خصوص بی توجهی مخاطره آمیز از جمله اقدامات است.
 وی گفت: حمایت‌های روانی در زمان قرنطینه و گذراندن روزها در منازل، مقابله درمانگری در برابر ویروس کرونا و خطاهای آماری در بحران و کم سنجی خطر و ارزیابی بیش از واقعیت و بازی آموزشی با کودک نگران مبتلا از دیگر موضوعات مهم در تولیدات محتوایی این طرح است.
 معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت: ۱۲ فایل صوتی از جمله، حمایت‌های روانی از فرد مبتلا در منزل و تسلی خانواده داغدار و تأثیر مثبت اندیشی در مقابل کرونا ویروس و نحوه مقابله با استرس در برابر کرونا، همچنین چگونگی انتقال ندادن استرس به کودکان و آماده کردن ذهنی خود در برابر کرونا و بحران کرونا در ایام نوروز از دیگر محتواهای تولید شده این تیم متخصص در قم به شمار می‌رود.
 وی ادامه داد: همچنین تولید بیش از ۱۰ بروشور و پوستر از قبیل اضطراب واکنش طبیعی است، خوش بینی، مراسم ترحیم مجازی، نحوه مقابله با ترس و کمک به کودکان برای کنار آمدن با استرس، در فضاهای مجازی درباره امید و همبستگی و عشق صحبت کنید و به کار بردن هوش هیجانی از دیگر فعالیت‌های تیم سحر قم طی این مدت بوده است
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد