hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چگونه زیرنویس را به فیلم بچسبانیم؟

چگونه زیرنویس را به فیلم بچسبانیم؟

برای چسباندن زیرنویس به فیلم نرم افزارهای زیادی وجود دارند که بسته به سیستم عامل مورد استفاده خود (ویندوز یا Mac) میتوانید یکی از آنها را به کار ببرید.
 از میان محبوب ترین برنامه های چسباندن زیرنویس به فیلم میتوان به ادوبی پریمیر اشاره کرد که البته برنامه سنگینی است و نصب آن سختی های زیادی دارد. البته چند برنامه رایگان هم برای چسباندن زیرنویس به فیلم وجود دارد که در ادامه اسامی برخی از آنها را ذکر می کنیم. اما در ابتدای مطلب یک ابزار آنلاین و ساده را برای این منظور به شما معرفی میکنیم که به راحتی زیرنویس را به فیلم بچسبانید.
 

چگونه زیرنویس را به فیلم بچسبانیم؟
 
چسباندن زیرنویس به فیلم با وبسایت clideo
clideo وبسایتی با امکانات مختلف برای ساخت ویدیو، چسباندن زیرنویس، افزودن موزیک، برش، چرخاندن و ادیت ویدیو است که البته بیشتر برای مبتدیان و البته تدوین فایل های کم حجم راه اندازی شده است. صفحه نخست این سایت چنین شمایلی دارد:
چگونه زیرنویس را به فیلم بچسبانیم؟
همانطور که در تصویر می بینید در بخش پایینی، گزینه ای به نام All Tools یا همه ابزارها وجود دارد. روی آن کلیک کنید. در ادامه وارد صفحه ای تازه می شوید که کلیه امکانات وبسایت در آن لیست بندی شده. چسباندن زیرنویس یا Add Subtitle را انتخاب نمایید.
چگونه زیرنویس را به فیلم بچسبانیم؟
صفحه ای مانند تصویر زیر برایتان باز می شود که عبارت Choose File یا انتخاب فایل در داخل کادری آبی رنگ در مرکز آن دیده می شود. روی دکمه بزنید و ویدیوی مورد نظرتان را که قصد چسباندن زیرنویس به آن را دارید انتخاب نمایید.
چگونه زیرنویس را به فیلم بچسبانیم؟
با حرکت دادن نشانگر روی این دکمه دو گزینه دیگر google Drive و Dropbox نیز نمایش داده می شوند و حتی کادری در پایین این دو دیده می شود که با قراردادن URL یا آدرس ویدیو در آن میتوانید بدون دانلود کردن ویدیوی مورد نظرتان آن را در سایت بارگذاری کنید. برای دریافت URL ویدیوها کافیست در هنگام پخش آنها در وبسایت ها روی آنها کلیک راست کنید و سپس گزینه Copy Video URL را انتخاب نمایید.
چگونه زیرنویس را به فیلم بچسبانیم؟
وارد چنین فضایی می شوید.
چگونه زیرنویس را به فیلم بچسبانیم؟
ویدیوی شما در سایت بارگذاری شده و کادری روی آن نمایش داده می شود که درون آن نوشته شده New Subtitle. در سمت راست کادر هم ستونی قرار دارد که میتوانید متن مورد نظر را در آن بنویسید. همچنین بازه زمانی مورد نظرتان که میخواهید جمله در طی آن نمایش داده شود نیز مشخص شده. متن را بنویسید و دکمه پلی در پایین ویدیو رو بزنید. هرجا که خواستید جمله بعدی را اضافه کنید ویدیو را متوقف کرده و از طریق کادر سمت راست مجددا متن مورد نظرتان را بنویسید. در نظر داشته باشید که از طریق دو کادر زمانی در سمت راست تصویر هم میتوانید زمان نمایش زیر نویس را عوض کنید.
چگونه زیرنویس را به فیلم بچسبانیم؟
هرجا خواستید زیرنویس جدید اضافه کنید ویدیو را نگه دارید و دکمه سبز Add subtitle در سمت راست را بزنید. به همین طریق پیش بروید تا به انتهای ویدیو برسید. در ادامه دکمه Create یا ایجاد را بزنید تا خروجی ویدیوی نهایی همراه با زیرنویس چسبیده برایتان آماده شود. در نظر داشته باشید که به جای نوشتن تک به تک جملات زیر نویس میتوانید فایل .SRT را به برنامه بدهید تا به صورت خودکار روی آن بنشیند. فرایند دریافت خروجی خصوصا در مواردی که فایل ویدیوی شما سنگین و طولانی باشد کمی زمان میبرد. پس صبور باشید.
برنامه های رایگان چسباندن زیرنویس:
ابزاری که در بالا با آن آشنا شید یک وبسایت است و همانطور که گفتیم برای انجام کارهای سبک و دم دستی مناسب است. اما اگر میخواهید کمی حرفه ای تر عمل کنید و نمی توانید برای قرار دادن ویدیوهای شخصی تان به وبسایت clideo اعتماد کنید بهتر است این برنامه ها را دانلود کنید تا فرایند چسباندن زیرنویس به فیلم کاملا روی کامپیوتر شخصی خودتان صورت بگیرد.
Subtitle Edit
VisualSubSync
Subtitle Workshop
SubtitleCreator
Aegisub Advanced Subtitle Editor
DivXLand Media Subtitler
WinSubMux
Subtitle Editor
AHD Subtitles Maker
SubEdit Player
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد