hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آیا حمام با آب گرم باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود؟

آیا حمام با آب گرم باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود؟

دمای نرمال بدن شما، صرف نظر از دمای حمام، ۳۶/۵ تا ۳۷ درجه سانتیگراد است و در حقیقت، حمام با آب بسیار داغ می‌تواند مضر بوده و پوست شما را بسوزاند
طبق مطالعات و تحقیقات صورت گرفته ویروس کوئید ۱۹ در دمای ۵۶ درجه سانتیگراد پس از ۳۰ دقیقه از بین خواهد رفت و هنگام استحمام و تعریق امکان رسیدن به این درجه حرارت و چنین مدت زمانی وجود ندارد.
همچنین این دمای آب برای استحمام بیش از حد زیاد است، استحمام در این دما به مدت طولانی برای بدن مضر است و ممکن است سبب ایجاد مشکلاتی از قبیل سرگیجه، تپش قلب، ضعف، مشکلات پوستی و در مواردی بیهوشی فرد شود.
با این وجود استحمام عادی و منظم می‌تواند خطر بیماری را کاهش دهد.
متخصصان عفونی در خصوص نحوه استفاده افراد مبتلا و یا مشکوک به کرونا از حمام، معتقدند با توجه به اینکه ممکن است ترشحات دهان در وسایل و محیط حمام باقی بماند، لازم است پس از استحمام فرد مبتلا و یا مشکوک به کرونا، فضا و وسایل حمام با مواد ضدعفونی کننده خانگی ضدعفونی شود.
یکی از توصیه‌های اکید متخصصان برای پیشگیری از ویروس کرونا، دامن زدن به شایعات موجود و کاهش استرس و نگرانی‌ها است.
با این حال شاهد هستیم افرادی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا اقدام به انجام کار‌هایی مانند استحمام با آب بسیار داغ می‌کنند که متاسفانه شاهد بروز مشکلاتی از قبیل مشکلات پوستی و تنفسی بوده ایم؛ بنابراین مجدد توصیه می‌کنیم به شایعات و توصیه‌های ناآگاهانه توجه نکنید و سلامت خود را به خطر نیندازید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد