hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > جهش تولید نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌هاست

جهش تولید نیازمند هم‌افزایی همه دستگاه‌هاست

مدیرکل اوقاف استان قم گفت: برای تحقق شعار سال و جهش تولید، نیازمند هم افزایی همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و تجمیع ظرفیت‌ها هستیم.
به گزارش رویداد ایران_قم،حجت‌الاسلام عباس اسکندری با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: نامگذاری‌های سالانه از سوی ایشان، جنب و جوشی را در بین مردم و مسئولان ایجاد کرده و برکت‌های زیادی را از این مسئله شاهد بوده‌ایم.
 وی افزود: سال گذشته به نام «رونق تولید» بود و رهبری هم فرمودند اتفاقات خوبی در سال ۹۸ رخ داده و این امید به وجود آمده که می‌توان از ظرفیت‌های موجود برای توسعه، رشد و تعالی و در واقع جهش تولید از آنها بهره برد.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه همه جوانب از سوی رهبر معظم انقلاب برای نامگذاری سال‌ها در نظر گرفته می‌شود گفت: اگر ایشان سال ۹۹ را به نام «جهش تولید» نامیده‌اند و تدبیری حکیمانه اندیشیده‌اند، در واقع همه بخش‌های دولتی، خصوصی و مردمی باید به پا خیزند، حتی بخش‌های فرهنگی و اجتماعی هم باید آماده کار باشند زیرا همه این حوزه‌ها به هم پیوسته هستند و اگر همه به میدان بیایند شاهد اتفافات خوبی خواهیم بود.
 وی ادامه داد: ابتدا باید ظرفیت‌سنجی کرد تا ببینیم چه پتانسیل‌هایی برای جهش تولید در اختیار داریم، ممکن است دستگاه‌های مختلف ظرفیت‌های گوناگونی داشته باشند که نیاز به هماهنگی میان آنها وجود دارد زیرا اقدامات جزیره‌ای فایده‌ای نخواهد داشت.
حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه هم افزایی و هماهنگی نهادها و دستگاه‌های مختلف موجب جهش در تولید خواهد شد، گفت: اگر همه دست به دست هم بدهیم، در پایان سال جاری شاهد اتفاقات معجزه‌آسا خواهیم بود و این امر شدنی است؛ در قرآن کریم آمده است اگر مؤمنان در کنار هم باشند، خداوند تبارک و تعالی به آنها کمک می‌کند تا دشمنان با تعجب نظاره‌گر کار مؤمنان باشند.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم تصریح کرد: ظرفیت‌های گوناگونی در کشور وجود دارد ولی لازم است قرارگاهی برای هماهنگی میان همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد.
 وی با اشاره به پتانسیل‌های اوقاف استان قم خاطرنشان کرد: طی مدت اخیر توانسته‌ایم گام‌هایی برداریم و با یاری خداوند، شاهد جهش در سال جاری خواهیم بود؛ از جمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در ۱۲ بقعه اشاره کرد.
 حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه برخی زمین‌های موقوفه با نیت کشاورزی هم در حال حاضر امکان این کار را ندارند زیرا با مشکلاتی همچون کم آبی مواجه هستیم، گفت: به همین دلیل تصمیم گرفتیم نیروگاه‌های خورشیدی را طی قرارداد با شرکت توزیع نیروی برق در آنها مستقر کنیم و به زودی شاهد منافع آنها باشیم.
 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: این اقدام کمبود برق را در سطح کشور جبران می‌کند و یک نوع خدمت به ایران محسوب می‌شود و در عین حال درآمدزایی برای موقوفات به دنبال دارد که در نهایت و در مسیر نیت واقفان هزینه خواهد شد.
 وی ادامه داد: امیدواریم با الهام از نامگذاری سال جاری در مسیری حرکت کنیم که لبخند بر لب رهبر معظم انقلاب بنشیند و ایشان از همه ما راضی باشند.
 حجت الاسلام اسکندری با بیان اینکه طرح‌های مختلفی برای درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در اوقاف استان قم تهیه شده است، گفت: البته این طرح‌ها باید در سازمان مرکزی اوقاف به تصویب برسند و کارهای مطالعاتی و کارشناسی آنها هم به انجام برسد و در نهایت به مرحله اجرا برسند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد