hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > درمان های خانگی برای رفع زانو درد

درمان های خانگی برای رفع زانو درد

زانو درد یکی از عارضه‌های شایع در بین افراد است، اما با چند روش خانگی می‌توان تا حدی زیادی درد را تسکین بخشید.
زانو درد، دردی مفصلی است و در هر سن و هر دو جنس بروز می کند.
علل اصلی درد زانو، آسیب دیدگی، تصادف، آرتریت روماتوئید،کمبود کلسیم در استخوان‌ها و فشار بسیار زیاد روی زانوست.
علائم زانو درد، ورم، درد و عدم انعطاف پذیری زانوست. برای از بین بردن درد بر اثر آسیب دیدگی یا استرس می‌توان از مسکن، ژل و کرم استفاده کرد.

روش های درمان زانو درد

درمان زانو درد با یوگا

یوگا درمان بسیاری از عارضه های جسمی است و در رفع درد پا هم اثر گذار است. بسیاری از حالت‌های یوگا عضله زانو را تقویت و انعطاف پذیری آن را بیشتر می‌کند و برای رفع درد مزمن زانو بسیار مفید است.
زانو درد

درمان زانو درد با مصرف کلسیم

در برخی از موارد درد مفصل به علت کمبود کلسیم است. با کم شدن میزان کلسیم، استخوان بسیار ضعیف می‌شود. بنابراین لازم است  برنامه غذایی غنی از کلسیم و دیگر مواد مغذی داشت و فرآورده‌های لبنی و ماهی به طور منظم مصرف کرد.
 ماساژ روغن، درمان خانگی زانو درد است. می‌توان از روغن نارگیل، روغن زیتون یا هر نوع روغن دیگر برای زانو درد استفاده کرد. ماساژ باید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد و به حالت چرخشی انجام شود.

درمان زانو درد با ورزش

گاهی زانو درد به علت چاقی یا اضافه وزن زیاد است. ورزش‌های منظم از جمله ورزش‌های کششی می‌تواند برای رفع زانو درد بسیار مفید باشد.

درمان‌های دیگر زانو درد

مصرف روزی یک لیوان شیر گرم با مقداری عسل و زردچوبه دار درمان زانو درد مفید است زیراا زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد و درد زانو را بهبود می‌بخشد. کرم‌ها یا پماد‌های حاوی رازیانه که خاصیت ضدالتهابی دارند، نیز می‌تواند درد را تسکین دهند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد