hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > توزیع هزار بسته بهداشتی در روز میلاد امام حسین (ع)

توزیع هزار بسته بهداشتی در روز میلاد امام حسین (ع)

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم  گفت: هزار بسته بهداشتی در روز میلاد امام حسین (ع) بین خانواده های نیازمندان توزیع می شود که این افراد توسط موکب های سلامت شناسایی شدند.

به گزارش رویداد ایران _قم،جواد اشعری در گفت وگو با خبرنگاران ، با بیان اینکه هیئت های مذهبی از روزهای نخست که ویروس کرونا در قم شیوع پیدا کرد، نسبت به برگزاری برنامه های گوناگونی برای همدلی با مردم اقدام کردیم اظهار کرد: پویش سفینه النجاه یکی از برنامه هایی بود که از شب شهادت امام هادی (ع) آغاز شده و تا نیمه شعبان ادامه دارد.

وی با اشاره به این پویش 40 شب معنوی گفت: در این ایام هر شب ساعت 19 از طریق فضای مجازی به صورت زنده با حضور یکی از مداحان شاخص قم زیارت عاشورا برای دفع بلا از سر کشور اجرا می شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم بیان کرد: در اجرای برنامه های معنوی که برای این ایام سخت در نظر گرفته شده است، می شود به ضبط دعاخوانی مداحان مطرح قم با همراهی صدا و سیمای مرکز قم اشاره کرد.



وی اضافه کرد: حدیث کساء و دعای هفتم صحیفه سجادیه از جمله ادعیه ای است که توسط مداحان مطرح قم قرائت و هر روز از طریق صدا و سیما پخش می شود.

اشعری با عنوان اینکه 16 موکب سلامت از سوی هئیت های مذهبی در قم برپا شده است، عنوان کرد: در این موکب ها نیز خدمات مختلفی به مردم ارائه می شود که آموزش رعایت نکات بهداشتی، شناسایی محرومان، ضد عفونی معابر، مساجد و تکایا و خودروها و منازل از اقداماتی به شمار می رود که در حال انجام است.

وی از توزیع مواد شوینده وضد عفونی بین داوطلبینی که  برای ضد عفونی محله ها و معابر اعلام آمادگی می کنند، خبر داد و گفت: ایجاد کارگاه های تولید ماسک نیز از دیگر اقداماتی است که توسط هیئات مذهبی باهمکاری سپاه پاسداران انجام می شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم با بیان اینکه 80 درصد مساجد و تکایای قم با هماهنگی متولیان ضد عفونی آنها به پایان رسیده و در کنار آن محله های مختلف شهر نیز در حال ضد عفونی است، گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی، مذهبی برای خانواده ها در ایام عید نیز در دستور کار قرار گرفته است که «پویش کرونا خوب یا بد» از جمله این برنامه ها است که با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم انجام می شود.

وی افزود: 50 بازی در قالب کلیپ از سوی موکب های سلامت تهیه شده است که سرپرست خانواده بازی های جدیدی را برای بازی با فرزندانش فرا می گیرد که این برنامه نیز برای متقاضیان از طریق فضای مجازی ارسال می شود.



اشعری ادامه داد: در راستای مبارزه با کرونا؛ توزیع بسته های بهداشتی بین ائمه جماعات مساجد در روزهای نخست شیوع کرونا با همکاری مجمع خیرین سلامت انجام شد.

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای شهادت امام موسی بن جعفر (ع) از سوی هیئات مذهبی صورت گرفته است، گفت: هیئت ها هزینه هایی که قرار بود برای مراسم سوگواری شهادت امام هفتم هزینه کنند را برای مبارزه با ویروس کرونا صرف شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی گفت: در این راستا بسته های حمایتی از سوی این هیئت ها تهیه شده که در روز میلاد امام حسین (ع) توزیع می شود.

وی با عنوان اینکه پویش «به توان ما» از دیگر برنامه های هیئات مذهبی است، تصریح کرد: این پویش که به صورت ملی برگزار می شود به همت سازمان تبلیغات اسلامی کشور و همکاری شورای هیئات مذهبی اجرا می شود.

اشعری اضافه کرد: خدمات و حمایت مالی از سوی خیرین در کل کشور را شورای هیئات مذهبی برعهده داشتند که به همین واسطه بسته های بهداشتی برای خانواده های محروم و نیازمند حاضر شده که همزمان با میلاد امام حسین بین خانواده های محروم و نیازمند توزیع می شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان قم ادامه داد: با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در قم نیز، عطر و تبرکی امام رضا (ع)بین خانواده های محروم و خانواده های کرونایی توزیع می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش بیان کرد: همراهی مداحان با خادمان رضوی همراه با یک وعده غذا مهمان امام رضا (ع) و بسته های حمایتی به عنوان تبرکی در 8 بیمارستان صحرایی و ثابت قم حضور یافته و خدماتی را ارائه می کنند.

مسئول مداحان خادم یار رضوی اضافه کرد: هزار بسته بهداشتی در روز میلاد امام حسین (ع) بین خانواده های نیازمندان توزیع می شود که این افراد توسط موکب های سلامت شناسایی شدند.

وی  افزود: پیش از برپایی موکب ها نیز با کمک مرکز بهداشت و دانشکده سلامت رابطین بهداشت را فراخواندیم و مورد آموزش قرار دادیم و با ارائه گواهی از مرکز بهداشت به عنوان همیار پزشکان و پرستاران خدمت می کنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد