hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویزیت رایگان پزشکان جهادی در مناطق محروم قم

ویزیت رایگان پزشکان جهادی در مناطق محروم قم

1399/01/7 , 16:19

مسئول فرهنگی گردان بیت المقدس حوزه 12 گفت: با هدف قطع زنجیره ویروس کرونا در قم قرارگاه جهادی شهدا تشکیل و هر روز یک پزشک متخصص در مدت زمان 3 ساعت برای ویزیت صلواتی بیماران در مناطق محروم حضور دارد.

حسین محمد رضایی در گفت وگو با خبرنگاران از آغاز به کارگروه جهادی شهدا با همکاری گردان بیت المقدس بسیج حوزه 12 خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم تا ریشه کن شدن ویروس کرونا هر روز یک پزشک متخصص در محله های محروم و کم بضاعت قم استقرار یابد و بیماران این محله ها را به صورت صلواتی ویزیت کند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا با راه اندازی ویزیت صلواتی بیماران با حضور پزشکان متخصص نسبت به رفع نیاز درمانی مستمندان و توده های مردم اقدام جدیدی را در دستور کار داشته باشیم، عنوان کرد: برای قطع زنجیره ویروس کرونا به جای اینکه پزشکان داخل مطب بیماران را ویزیت کنند و رفت و آمد مردم موجب انتقال ویروس شود، پزشکان متخصص در محله ها حضور می یابند و نسبت به رفع نیازهای درمانی بیماران اقدام می کنند.

مسئول فرهنگی گردان بیت المقدس حوزه 12 گفت: در طول  هفت روز گذشته که این طرح در مناطق کم بهره آغاز شده است، پزشکان مختلفی اعم از پوست و مو، اعصاب و روان، کودکان به صورت صلواتی به ویزیت مردم اقدام کردند.

وی با بیان اینکه چند منطقه محروم برای این منظور انتخاب شده است، گفت: شهرک امام حسن، 45 متری مدرس، خیام، شهرک مهدیه ، توانیر و انصارالحسین مناطقی است که برای اجرای این طرح بهداشتی درمانی انتخاب شده است.

 محمدرضایی گفت: هر روز صبح با بلندگوهای سیار در محله ها اطلاع رسانی می شود که ساعت  17 تا 20 پزشک در خدمت مردم است و در صورتی که کسی در منزل بیمار داشته باشد، این پزشکان بر بالین بیمار حضور یافته و او را مورد معاینه قرار می دهند.

وی افزود: به هر بیماری که برای مراجعه به پزشکان حضور پیدا می کند یک جفت دستکش و یک عدد ماسک اهدا می شود و برای جلوگیری از ازدحام به جز بیمار هیچ کسی حق ورود به محل استقرار پزشک نمی تواند حضور پیدا کند.

پزشکان متخصص حاضر در این طرح نسبت به تب سنجی افراد مختلف اقدام کرده و نسبت به درمان بیماران اهتمام دارند که روزانه هر پزشک به مدت 3 ساعت به ویزیت بیماران اقدام می‌کند.

مسئول فرهنگی گردان بیت المقدس با اشاره به محل استقرار پزشکان در این محله ها بیان کرد: یکی از پایگاه های بسیج در اختیار پزشک قرار می گیرد و سپاه پاسداران نیز نظم این پایگاه بهداشتی را برعهده دارد و هلال احمر نیز تمام امکانات درمانی را برای اجرای این طرح در اختیار سپاه قرار داده است.

وی با بیان اینکه هر آنچه برای رفتن به بالین بیمار نیاز است اعم از فشار سنج، تب سنج و ... را هلال احمر استان قم تامین کرده است تا پزشکان بتوانند نیازهای درمانی بیماران را رفع کنند.





امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد