hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > مسافرانی که از قم رفته‌اند در بازگشت پایش و در صورت لزوم قرنطینه می‌شوند

مسافرانی که از قم رفته‌اند در بازگشت پایش و در صورت لزوم قرنطینه می‌شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از طرح پایش 200 هزار نفر از مسافرانی خبر داد که از استان خارج و به قم بازگشتند خبرداد.
محمدرضا قدیر  با ذکر این مطلب که 200 هزار تن از مردم قم در ایام عید به مسافرت رفته و از استان خارج‌ شده‌اند، گفت: باید تمام این افراد درلحظه برگشت از سفر مورد ارزیابی و پایش قرارگرفته و درصورت نیاز قرنطینه شوند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم افزود: این افراد باید بعد از بازگشت از سفر تا مدتی قرنطینه باشند و تمام اطرافیان و نزدیکان از برخورد با آن‌ها خودداری کنند. این ۲۰۰ هزار شهروند قمی د هر چه زودتر به استان برگردند تا موارد مشکوک را از بین افراد سالم جدا کنیم.
 
قدیر با ذکر این مطلب که وظیفه اصلی مسئولان استان در این شرایط قطع کردن زنجیره شیوع است، اظهارکرد: نباید به دنبال افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی برویم. سیر نزولی بستری بیماران مبتلا به کرونا نشان‌دهنده، تمام شدن این ویروس نیست و هم‌اکنون ۴۷۵ بیمار با علایم حاد تنفسی و کرونا در مراکز درمانی قم بستری هستند.
 
وی با ذکر این مطلب که از صبح امروز ۶۰ بیمار با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند، تصریح کرد: همچنین تست کرونایی ۱۴ بیمار مشکوک به این ویروس نیز طی ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده است. ما از جانب برخی دورهمی‌های دوستانه و همچنین سنت روز طبیعت در پایان تعطیلات نوروزی برای فعال شدن پیک دوم بیماری به‌شدت نگران هستیم.
  
ورود خودروهای غیربومی به اصفهان ممنوع شد
شهردار اصفهان از ممنوعیت ورود خودروهای با پلاک غیربومی به شهر اصفهان خبر داد.
 
در راستای قطع زنجیره ویروس کرونا در شهر اصفهان و حفظ سلامت مردم، شهردار اصفهان در توئیتی از ممنوعیت ورود خودروها با پلاک غیربومی به شهر اصفهان خبر داد.
 
به گفته نوروزی روشنایی پارک‌ها و تفرجگاه‌های اصفهان نیز از هفتم فروردین ماه، از غروب تا نیمه شب خاموش می‌شود.
 
اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید
 
همچنین با تصویب ستاد مدیریت بیماری کرونای استان اصفهان خودروهایی که در روز ۱۳ فروردین در شهر اصفهان تردد کنند، جریمه می‌شوند. 
 
پیش از این نیز، ربیعی سخنگوی دولت سخنگوی دولت از ممنوعیت سفرهای جدید و خروج از شهرها خبر داده بود و از مردم درخواست کرد زودتر به شهرهای خود بازگردند.
 
به گفته ربیعی تخلف از این دستور طبق بررسی قوه قضاییه توسط نیروی انتظامی برخورد خواهد شد.
 
سخنگوی دولت همچنین از تعطیلی ادارات تا ۱۵ فروردین خبر داد و تأکید کرد: به شکل حداقلی در ادارات خاص به صورت دورکاری و...حضور خواهند داشت.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد