hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| گلستان پیشرو در اجرای ارجاع الکترونیک بیمه‌شدگان

گلستان| گلستان پیشرو در اجرای ارجاع الکترونیک بیمه‌شدگان

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: این اداره کل با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان توانست در صندوق روستائیان امکاناتی را در بخش دولتی فراهم آورد تا با ارجاع الکترونیک، دیگر نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان به بخش خصوصی امکاناتی را در بخش دولتی فراهم آورد تا با ارجاع الکترونیک، دیگر نیازی به مراجعه بیمه‌شدگان به بخش خصوصی نباشد، این یک عملکرد جدید در سطح کشور بود که برای اولین بار در گلستان به‌عنوان یک استان پیشرو اتفاق افتاد.


سید محمد حسینی افزود: در صندوق روستائیان موارد اورژانسی معاف از ارجاع هستند و نیازی به گرفتن کد در این خصوص ندارند و می‌توانند با مراجعه مستقیم به مرکز اورژانس، خدمات درمانی موردنیاز خود را دریافت کنند.

او گفت: شرایطی در گلستان وجود دارد که روستائیان از محل سکونت تا زمانی که ارائه خدمت به آنان کامل شود یعنی حتی در سطح 2 و 3 مورد رصد کامل از طریق این سیستم قرار می‌گیرند.

این مقام مسئول همچنین تأکید کرد: ما اگر بتوانیم پزشک عمومی را به‌عنوان دروازه بان نظام سلامت در پایین‌ترین سطح ارجاع که مردم هستند، قرار دهیم او می‌تواند برای 85 درصد مردم در همان محیط ارائه خدمت کند و 15 درصد مابقی که نیاز به دریافت خدمات در سطح بالاتری دارند، ارجاع داده شوند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: ارجاع الکترونیک موجب شد تا کاهش اتلاف وقت را برای بیمه‌شدگان به دنبال داشته باشد و از طرفی آن‌ها هزینه کمتری را پرداخت و درمان باکیفیت‌تری را دریافت کنند، به‌طور مثال ویزیت پزشکان متخصص و فوق تخصص برای روستائیان بر اساس تعرفه سال 96 مبلغ 35 هزار تومان است این در حالی است که پزشک خانواده در قالب نظام ارجاع فقط مبلغ 5 هزار و 100 تومان از بیمار دریافت می‌کند.

او در پایان گفت: ما انتظار داریم در سال جاری مجموعه این خدمات موجب مدیریت بهینه منابع مالی سلامت شود و از طرفی بتوانیم با ارائه یک خدمت نوین به مردم آن را الگوسازی کرده و در سراسر کشور اجرایی کنیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد