hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پیشرفت ۵۳ درصدی متروی قم

پیشرفت ۵۳ درصدی متروی قم

1399/01/3 , 15:26
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم از پیشرفت ۵۳ درصدی احداث متروی قم خبر داد و گفت: به دنبال بهره‌برداری از فاز نخست مترو تا پایان سال ۹۹ هستیم.
به گزارش رویداد ایران_قم،عباس حلوایی‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت مترو قم، اظهار داشت: همه توان مجموعه قطار شهری معطوف به افتتاح خط A به طول ۱۴.۸ کیلومتر بوده که در فاز نخست ۶ کیلومتر این مسیر از ایستگاه‌های A۱۴ تا A۹ به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی میزان پیشرفت فیزیکی فاز نخست را در مجموع ۵۳ درصد اعلام کرد و ادامه داد: در سال ۹۸ حدود ۱۵۰ میلیارد تومان که ۴۲ میلیارد تومان به‌صورت غیرنقدی و ۱۰۸ میلیارد تومان نقدی بوده به پیمانکار بر اساس صورت‌وضعیت‌ها پرداخت شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به تأمین ۸۰ واگن در سال ۹۸ برای مترو قم، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات در سال ۹۸ مربوط به حوزه تملکات بود که حدود ۲۹.۵ میلیارد تومان در این زمینه تأمین اعتبار شد که به‌دنبال تحویل این تملکات توسط مناطق به‌ویژه منطقه شش برای ساخت سازه هستیم.
وی تأمین تجهیزات را یکی از مهمترین اقدامات برای بهره‌برداری از فاز نخست مترو قم ذکر کرد و گفت: در حال حاضر و بدون در نظر گرفتن نوسانات آینده برای تأمین تجهیزات که بخشی به‌صورت یورو و بخشی ریالی بوده که حدود ۸۵۰ میلیارد تومان باید تأمین اعتبار شود.
حلوایی زاده با تأکید بر اینکه بخش عمده‌ای از تجهیزات وارداتی است، یادآور شد: در این زمینه جلسات مختلفی برای شناسایی ظرفیت‌های کشور برگزار شده است ولی بخشی از این تجهیزات وارداتی بوده و نیاز مبرم برای بهره‌برداری به این تجهیزات است.
وی با بیان اینکه چهار تن ریل در ابتدای سال ۹۸ خریداری شده بود، اضافه کرد: به‌دنبال تسهیل نرخ پرداخت به پیمانکار برای تسهیل در امور هستیم و فاز نخست مترو تا پایان سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد