hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > گلستان| نیاز شهرداری گرگان به مرکز تخصصی اطلاع‌رسانی

گلستان| نیاز شهرداری گرگان به مرکز تخصصی اطلاع‌رسانی

شهردار گرگان در دیدار با اعضای هیئت‌مدیره خانه مطبوعات استان گلستان با بیان این‌که شهرداری و رسانه‌ها در کنار هم قرار دارند، اظهار کرد: شاید خارج از این مجموعه در حوزه‌های کاری مسائلی وجود داشته باشد که برخی رسانه‌ها منعکس می‌کنند و ما می‌بینیم، گاهی اوقات حرف‌ها کارشناسی است و استفاده می‌کنیم و اگر ببینیم حرفی هم که زده‌شده درست نیست، از کنار آن رد می‌شویم.


عبدالرضا دادبود با بیان این‌که مدیریت شهری به حوزه‌های اجتماعی مردم نیاز دارد، افزود: امروز شرایط مدیریت شهری متفاوت و از فضای گذشته خارج‌شده و بهترین طرح‌ها و پروژه‌ها، مواردی است که پیوست اجتماعی دارند. مواردی مانند مشارکت مردم اولویت همه شهرهای دنیاست، در گرگان هم تلاش کردیم آن را شروع کنیم دراین‌بین رسانه نقش بسیار مهمی دارد.

دادبود ادامه داد: در گرگان با همه پیشرفت‌هایی که حاصل‌شده کمبودهای اساسی نسبت به دیگر مناطق داریم و این سبب می‌شود که مدیریت درآمد و هزینه‌ها سخت شود، مثلا در برخی استان‌ها کار مدرسه‌سازی به پایان رسیده اما در این استان و شهر گرگان باید انبوهی از مدارس ساخته شود.

او گفت: اعتقاددارم شهرداری باید در فضای فرهنگی کمکی به اوضاع رسانه‌ای استان و شهر گرگان کند و امیدواریم بتوانیم با دوستان شورا به یک جمع‌بندی در این زمینه برسیم.

شهردار گرگان خاطرنشان کرد: در موردبحث آگهی‌ها قبلا هم در مورد آن بحث شده بود، اما بازهم پیگیری می‌کنیم تا اگر بی‌عدالتی وجود دارد، حتما در چارچوب مقررات و با رعایت عدالت آن را اصلاح کنیم. این کار سبب اعتماد بین ما و حوزه رسانه‌ای می‌شود و من هم معتقدم باید بر اساس مقرراتی که ما داریم و با در نظر گرفتن عدالت، توزیع آگهی‌ها انجام شود.

شهردار گرگان تصریح کرد: این مشکلات مربوط به آدم‌ها نیست، بلکه مربوط به این است که ما اینجا مرکز تخصصی نداریم. دولت وقتی ایرنا را ایجاد و روزنامه ایران را منتشر کرد حتما فکر خیلی چیزها را کرده است. شما وقتی مجموعه بزرگی را مدیریت می‌کنید نیاز دارید که در همه حوزه‌ها از جمله اطلاع‌رسانی به‌صورت تخصصی ورود کنید. الان ورود ما در این حوزه به‌صورت عمومی است. درست است روابط عمومی داریم و خبرنگاران هم خبر تهیه می‌کنند اما شاید بخش‌هایی از خبر را برجسته کنند که موردنظر ما نیست و شاید بخشی از آن خبر که خیلی هم مهم است، نتوانند برجسته کنند؛ برای اینکه ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم با این خبرنگاران مراودات مستقیم داشته باشیم.

او با بیان اینکه این احساس که باید شهرداری در حوزه تولید خبر و اطلاع‌رسانی تخصصی کار کند، غیرقابل‌انکار است، گفت: سازمانی مانند شهرداری که دو هزار نیرو در بخش‌های مختلف دارد، پیمانکار و سرمایه‌گذار دارد نیاز به پایگاه یا جایگاه و مرکزی دارد که بتواند نقطه نظرات خود را منعکس کند. الان سایتی داریم که چند تا خبر می‌زنیم و هیچ اتفاقی نمی‌افتد. پایگاه خبری شهرداری می‌تواند در دل روابط عمومی باشد و لازم است این حوزه‌ها را ساماندهی کند و با تخصص خود این کار را انجام دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد