hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ناقلانِ بدون علامتِ کرونا چه کسانی هستند؟

ناقلانِ بدون علامتِ کرونا چه کسانی هستند؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر بدون علامت بودن یا کم علامت بودن اکثر مبتلایان به کرونا، گفت: هر یک نفر مبتلا به کرونا ویروس می‌تواند بیماری را به ۴ نفر دیگر انتقال داده و این زنجیره به طور متوالی تکرار شود، از این رو برای قطع زنجیره انتقال از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند.

دکتر مسعود مردانی ، با بیان اینکه ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا یا بدون علامت هستند و یا علامت خفیفی دارند، گفت: این افراد از نظر انتقال دادن بیماری به سایرین بسیار نگران کننده هستند؛ زیرا از آنجایی که فاقد علامت هستند با دیگران ارتباط برقرار کرده و یا از منزل خارج می‌شوند و این موضوع می‌تواند تهدیدی برای دیگران باشد.
وی افزود: از سوی دیگر برخی با علائم بسیار خفیفی مانند چند سرفه کوتاه، تب موقت و... به بیماری مبتلا می‌شوند که شاید حتی تشخیص بیماری برای پزشک نیز دشوار باشد؛ از این رو از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند.
وی افزود: بیشترین توصیه ما در این شرایط عدم حضور در اجتماع، ترک عادات گذشته مانند خرید عید و عدم برگزاری مجالس و مهمانی‌ها به سنت هر سال نوروز است. امسال برای اولین بار در تاریخ ایران باید بگوییم عید بی عید؛ مردم هم باید به این مهم اهمیت داده و از سفر، دید و بازدید و... پرهیز کنند.
این متخصص بیماری‌های عفونی در ادامه با اشاره به اینکه عدم پایبندی به توصیه‌های متخصصان سبب می‌شود به تدریج اکثر افراد یک جامعه به بیماری مبتلا شوند، تصریح کرد: شخصی که بهداشت فردی را رعایت نمی‌کند، علاوه بر آنکه خودش در معرض خطر است، می‌تواند به دیگران نیز آسیب برساند که این موضوع حق‌الناس است.
وی گفت: بنابر دانسته‌های فعلی ما، هر یک بیمار کرونا می‌تواند چهار فرد را مبتلا کرده و آن چهار نفر هر کدام چهار نفر دیگر را و این روند به همین شکل ادامه خواهد یافت؛ پس با رعایت نکات بهداشتی، ماندن در خانه و عدم حضور در تجمعات بیش از هشت نفر می‌توانید به قطع زنجیره بیماری کمک کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد