hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پیشگیری از ویروس کرونا با درمان های ساده خانگی

پیشگیری از ویروس کرونا با درمان های ساده خانگی

مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: افراد می‌توانند با استفاده از راهکارهای خانگی از ابتلا به ویروس کرونا پیشگیری کنند.

مهدی ذکایی، اظهار کرد: افراد با علائم ویروس کرونا ازجمله مشکلات تنفسی می‌توانند به پایگاه و اورژانس مشخص‌شده مراجعه کنند و مورد ارزیابی قرار گیرند.
وی افزود: افرادی که تنگی نفس و در کنار آن بیماری زمینه‌ای ازجمله بیماری قلبی و عروقی، نارسایی کلیوی، تب بالای ۳۹ درجه و مشکلات سیستم ایمنی دارند و یا تحت شیمی درمانی هستن، همچنین بیمارانی که پیوند کلیه و کورتون مصرف کرده اند باید به مراکز درمانی مراجعه کنند.
مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: افرادی که از علائم به ویروس کرونا، تنها دچار تب شده‌اند می‌توانند با درمان‌های ساده خانگی شامل مصرف مایعات، غرغره آب‌نمک، مسکن ساده و قرص سرماخوردگی در منزل بمانند و استراحت کنند.
ذکایی ذکر کرد: تمام افرادی که در اورژانس مورد ارزیابی قرارگرفته در بیمارستان بستری نخواهند شد و پزشکان آنان را با درمان سرپایی به منزل ارجاع می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه افرادی که علائم شبیه به ویروس کرونا دارند لازم نیست در بیمارستان‌های تخصصی این بیماری بستری شود، عنوان کرد: در صورتی‌که علائم این ویروس به شکل خفیف مشاهده شود با درمان خانگی کنترل می‌شود.
مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه تشخیص زودرس و تحت نظر قرار دادن بیماران مبتلا به کرونا ویروس از اساسی‌ترین ارکان مبارزه با این بیماری به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: افراد با مراجعه به سایت http://salamat.gov.ir و واردکردن کد ملی و شماره موبایل و سپس تکمیل پرسشنامه مذکور، از وضعیت سلامتی خود مطلع می‌شوند.
ذکایی در پایان یادآور شد: افراد می‌توانند به نزدیک‌ترین پایگاه محل زندگی خود جهت ارزیابی مراجعه کنند چراکه رفتن به بیمارستان خطر شیوع به ویروس را بیشتر و موجب افزایش بار کاری پزشکان در بیمارستان می‌شوند.
لازم به ذکر است؛ بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تاکنون تعداد کل نمونه های آزمایش شده ویروس کرونا ۳۶۲ مورد بوده که ۱۳۴ مورد مثبت و ۲۰۲ مورد آن نیز منفی بوده است.
بنا به آمار دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان تا امروز دوشنبه ۲۶ اسفندماه، موارد مثبت به تفکیک شهرستان ها ۴۸ نفر در سقز، ۳۳ نفر در بانه، ۲۰ نفر در سنندج، ۱۱ نفر در قروه، ۵ نفر در کامیاران، ۶ نفر در بیجار، ۶ نفر دیواندره، دو نفر در مریوان، دو نفر در دهگلان و یک نفر در سروآباد اعلام شده است.
همچنین کل مبتلایان به این بیماری در کشور به ۱۳۹۳۸ نفر افزایش یافت و متاسفانه مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۷۲۴ مورد رسید و تا کنون ۴۷۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد