hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > همراهی مردم باعث ریشه کن شدن کرونا می شود

همراهی مردم باعث ریشه کن شدن کرونا می شود

استاندار قم گفت: در صورتی که مردم با مسئولین استان در اجرای جدی قرنطینه خانگی همکاری کنند بیماری کرونا زودتر ریشه کن می شود.
به گزارش رویداد ایران_قم،بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در ستاد بحران مقابله با کرونا در قم، با اشاره به اینکه مدیریت ضد عفونی سطوح مختلف شهر با شهرداری است، اظهار کرد: نیروهای ارتش و سپاه و بخش خصوصی با مدیریت شهرداری نسبت به ضد عفونی معابر و سطوح مختلف شهر اقدام می‌کنند و در راستای اجرای این برنامه مهم از امکانات سایر استان‌ها نیز بهره برده می‌شود.
  وی با اشاره به شرایط کنونی کشور به ویژه استان قم بیان کرد: از نظر ستاد بحران در حال حاضر شرایط قم بسیار خاص است و دسترسی اقلام پزشکی و بهداشتی برای کادر درمانی و مردم ضرورت دارد که در این راستا نیز معاون هماهنگی امور اقتصادی پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.
  استاندار قم با اشاره به برخی اقداماتی که برای دسترسی به اقلام پزشکی صورت گرفته است، بیان کرد: سفارش تامین اقلام بهداشتی و پزشکی به مالزی داده شده که به زودی این محموله به قم می‌رسد و می‌تواند بخشی از نیازهای قم را برای تامین ماسک بهداشتی پاسخگو باشد.
  وی با اشاره به درخواست استان قم برای تامین تخت بیمارستان سیار از سوی ارتش گفت: این اقدام برای رویارویی با بحران احتمالی است و جانمایی بیمارستان‌های سیار نیز با معاون عمران استانداری خواهد بود.
  سرمست با بیان اینکه نقاهتگاه‌ها برای رسیدگی به بیماران بهبود یافته در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که این نقاهتگاه‌ها به عنوان بخشی از بیمارستان‌ها دیده شود و بیمارانی که از بیمارستان ترخیص می‌شوند در مدت زمان لازم در این مراکز تحت نظر باشند و ادامه مسیر درمانی را طی کنند.
  استاندار قم تاکید کرد: در صورتی که مردم با مسؤولان همراه شوند زودتر از آن زمانی که پیش بینی شده شیوع این ویروس در قم کنترل می‌شود.
  وی با عنوان اینکه یکی از مهمترین راه‌های کنترل این ویروس اهتمام بر اقدامات پیشگیرانه است، تصریح کرد: بیمارستان‌های سیار برای رسیدگی به بیمارانی است که به وضعیت جسمانی آنان به مرحله سخت نرسیده و یا کسانی که از بیمارستان مرخص شدند و باید دوران نقاهت را بگذرانند در نظر گرفته شده است و این مهم به عنوان یک مصوبه باید اجرایی شود.
  
  *کنترل مبادی ورودی و خروجی قم برای ایام عید
  استاندار قم با تاکید براینکه در حال حاضر در مبادی خروجی قم تمرکز داریم، گفت: در روزهای آینده به دلیل پیش رو بودن نوروز و ایام شعبانیه ورودی‌های قم کنترل می‌شود تا از ورود افراد بیمار به قم جلوگیری شود.
  وی با تاکید براینکه در این شرایط هرگونه تجمع ممنوع است، عنوان کرد: باید به مردم اطلاع رسانی شود که در پنجشنبه آخرسال از حضور در آرامستان‌ها خود داری کنند تا بتوانیم از شیوع این ویروس خود داری کنیم.
  سرمست با قدردانی از کادر پزشکی که در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، عنوان کرد: از خادمان سلامت و خیرین سلامت تقدیر شایسته صورت می‌گیرد.
  وی با بیان اینکه سیر صعوی ویروس در قم کاهش یافته است، گفت: در صورتی که مردم قرنطینه خانگی را رعایت نکنند و شیوع این بیماری را جدی نگیرند با بحران مواجه می‌شویم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد