hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > دستگیری 4 آشوبگر فضای مجازی / طنز پرداز هتاک با دستور مقام قضایی احضار می شود

دستگیری 4 آشوبگر فضای مجازی / طنز پرداز هتاک با دستور مقام قضایی احضار می شود

1398/12/24 , 18:38

فرمانده انتظامی استان قم گفت: چهار نفر که نسبت به تحریک مردم نسبت به مسائل مختلف در فضای مجازی اقدام می کردند بازداشت شدند.

به گزارش رویداد ایران_قم، عبدالرضا آقاخانی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وظایف نیروی انتظامی در ستاد بحران مقابله با کرونا اظهار کرد: امنیت شهری یکی از وظایفی است که در این ستاد برعهده نیروی انتظامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پس از اعلام شیوع کرونا در قم برخی سودجویان از فرصت استفاده کردند و زمینه را برای کارهای خلاف فراهم دیدند، گفت: با توسعه کارهای اطلاعاتی و اشرافیت گروه ها با دستگاه های امنیتی به صورت جدی مقرر شد در شورای تامین به این مسائل رسیدگی شود.

فرمانده انتظامی قم اضافه کرد: وضعیت استان نسبت به زمانی که شیوع کرونا در قم مشخص شد از نظر امنیتی بالاتر رفته است و حساسیت ها را بیشتر کرد.

وی افزود: مقابله با محتکران اقلام ووسایل بهداشتی از دیگر وظایف نیروی انتظامی است که در روزهای نخست انبارهایی که نسبت به احتکار این اقلام اقدام کرده بودند کشف شد.

آقاخانی اضافه کرد: برخی از  سودجویان قصد داشتند اقلام بهداشتی درمانی را از قم بیرون ببرند که با همکاری دستگاه قضایی با آنان برخورد شد .

وی با اشاره به میزان کشفیات نیروی انتظامی در این مدت گفت: کشفیات اقلام بهداشتی و درمانی نسبت به گذشته با 50 درصد افزایش مواجه بود که این اقلام در طی یک پروتکل تحویل دانشگاه علوم پزشکی داده شد.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه تمام اماکنی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند نسبت به تولید اقلام پزشکی و بهداشتی اهتمام دارند زیر ذره بین قرار می گیرند و در صورت تخلف با آنان برخورد می شود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات نیروی انتظامی در این ایام بیان کرد: از آب پاچ هایی که در زمان اغتشاشات استفاده می شود در راستای ضد عفونی و سلامت مردم بهره گرفته می شود و هر نقطه ای که شهرداری مشخص کند نسبت به ضد عفونی آن اقدام می شود.

آقاخانی اضافه کرد: یکی از ماموریت هایی که ستاد بحران و دستگاه قضایی برعهده ما گذاشته است رصد کردن تمام مسائل و اخبار فضای مجازی است.  در این راستا چهار نفر که مردم را نسبت به مسائل مختلف در فضای مجازی تحریک می کردند دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی اضافه کرد: بعضی از شبکه هایی که در مرکزیت قم نبودند و از بیرون ساپورت می شدند و در فضای مجازی فعال بودند، با استان های دیگر هماهنگی انجام شد و برخورد لازم صورت گرفت و بعضی کانال هایی که قرار است محدود شوند شناسایی و با همکاری دستگاه قضایی به زودی محدود می شوند.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: عوامل خرید و فروش تجهیزات  پزشکی در فضای مجازی شناسایی و با آنان به صورت جدی برخورد شد.

وی افزود: یک  شبکه نیز در خارج از استان شناسایی و با هماهنگی استان متبوع شناسایی و تحویل دستگاه قضایی شد.

آقاخانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به هتک حرمت یکی از طنزپردازان نسبت به جامعه سلامت، بیان کرد: در این زمینه گزارشی به نیروی انتظامی ارسال شد که با هماهنگی دستگاه قضایی فرد خاطی احضار می شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد