hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > بازار از موجودی مرغ و گوشت قرمز اشباع است

بازار از موجودی مرغ و گوشت قرمز اشباع است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: جای هیچ نگرانی برای قیمت مرغ نیست، ضمن اینکه با توجه به مازاد عرضه این محصول در بازار ناچار به جمع‌آوری بخشی از مرغ عرضه شده از سطح بازار هستیم و نیازی به عرضه مرغ تنظیم بازاری در شب عید نیست.

حسین ایراندوست با بیان اینکه قیمت گوشت و مرغی که هم‌اکنون در بازار عرضه می‌شود، پایین‌تر از نرخ گوشت و مرغ تنظیم بازاری است، اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ تنظیم بازار ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان است، اما قیمت کنونی مرغ در بازار بسیار پایین‌تر از نرخ مصوب تنظیم بازار مرغ است. مرغداران هنوز نسبت به نرخ مصوب دچار ضرر هستند و مصرف کننده به نوعی بر سر سفره مرغدار نشسته است.
وی افزود: پس از مصوب شدن قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان برای هر کیلوگرم مرغ در بازار، قیمت اغلب اجناس بالا رفته اما نرخ مرغ همچنان افزایش نیافته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: شرکت پشتیانی امور دام جهاد کشاورزی هر کیلوگرم گوشت قرمز منجمد با کیفیت را با قیمت ۳۸ هزار تومان به تعاونی‌ها عرضه می‌کند و این مراکز خرید نیز هر کیلوگرم گوشت قرمز را با قیمت ۴۰ هزار تومان به مشتریان خود می‌فروشند. شرکت پشتیبانی امور دام از همه سازمان‌ها و ادارات درخواست کرده که از طریق تعاونی‌های خود گوشت قرمز لازم تحت عنوان گوشت معیشتی را جذب کنند و بازارهای بزرگ نیز گوشت قرمز با کیفیت و قیمت مذکور را عرضه می‌کنند.
ایراندوست با بیان اینکه بازار با کمبود گوشت قرمز مواجه نیست، اضافه کرد: در خصوص گوشت قرمز گرم هم مشکلی در بازار وجود ندارد و بسیاری از گاوداری‌های استان، خبر از افزایش تعداد گوساله‌های پروار و آماده کشتار خود داده و درخواست کرده‌اند که یا اجازه صادرات گوشت داده شود و یا خرید تضمینی از سوی دولت صورت بگیرد.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در شبکه توزیع وجود دارد، ممکن است گوشتی که از گاودار ارزان خریداری می‌شود، به مصرف‌کننده گران فروخته شود و البته اتحادیه دامداران استان اعلام کرده که آمادگی دارد در جهت تنظیم بازار، گوشت مورد نیاز بازار شب عید را به صورت مستقیم عرضه کند و امیدواریم با نظارت و بازرسی دقیق از روند توزیع گوشت در بازار توسط شبکه‌های توزیع، نیازی به عرضه مستقیم گوشت در بازار توسط دامداران نباشد.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خاطر نشان کرد: کمبودی در بازار گوشت گوسفند و گوساله وجود ندارد و بازار به نوعی از این اقلام پروتئینی اشباع شده است.
ایراندوست افزود: پیش‌بینی می‌کنیم قیمت مرغ و گوشت در روزهای منتهی به ایام عید نوروز افزایش نداشته باشد و با کاهش مواجه شود، تولید به صورت چشمگیری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است؛ در دی‌ماه سال گذشته ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار و در دی‌ماه سال جاری بیش از ۱۲ میلیون و ۶۰۰ قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها انجام گرفت.
وی یادآور شد: سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از خشکسالی با کاهش تولیدات دامی مواجه شده بودیم اما خوشبختانه بهبود شرایط در سال جاری منجر به افزایش چشمگیر تولیدات دامی در سال ۹۸ شد و در همه حوزه‌ها با مازاد دام مواجه هستیم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد