hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > افزایش مراجعه کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه‌ها باشیوع کرونا

افزایش مراجعه کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه‌ها باشیوع کرونا

سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به افزایش مراجعات به گرمخانه های پایتخت از عدم ابتلای کارتن خواب های مراجعه کننده به گرمخانه های پایتخت به کرونا خبر داد.

سید مالک حسینی، با اشاره به افزایش مراجعه افراد بی خانمان به گرمخانه های شهرداری تهران گفت: از روزی که شیوع کرونا در کشور رسما اعلام شد با افزایش چشمگیر مراجعه افراد کارتن خواب و بی خانمان به گرمخانه ها  مواجه هستیم.
وی گفت: افزایش مراجعات به گونه ای است که حتی از زمان پیک زمستان نیز افراد بیشتری به گرمخانه ها مراجعه کردند بعنوان  مثال در روزهای برفی تهران ۸۰۰ نفر به گرمخانه خاوران مراجعه کردند اما حالا در پی شیوع کرونا در یک شب بیش از ۸۳۰ بی خانمان به مراکز ما مراجعه داشتند.
وی با بیان اینکه علت افزایش مراجعه به گرمخانه ها به دلیل متوقف شدن اجرای ماده ۱۶ است، افزود: این مسئله سبب شده که در گرمخانه های مناطقی همچون  ۹، ۱۲، ۲۰، ۱۹ و ۱۵ میزان مراجعه تا ۴۰ درصد افزایش یابد.
تصمیم بر تعطیلی گرمخانه ها نداریم
حسینی با اشاره به اینکه تصمیمی مبنی بر  تعطیلی گرمخانه ها نداریم،  ادامه داد: افراد کارتن خواب و بی خانمان به دلیل عدم دسترسی به امکانات بهداشتی در معرض خطر قرار دارند و باید به این افراد بیشتر توجه کرد. توجه داشته باشیم که اگر ما گرمخانه ها را مثل خیلی مراکز دیگر که تعطیل کرده‌اند ، تعطیل کنیم اول بیش از ۲۰۰۰ نفر انسان بی سرپناه در این شهر جانشان در معرض خطر خواهد بود و در وهله بعد برای همه شهروندان خطر آفرین خواهند بود و ممکن است به سبب عدم رعایت نکات بهداشتی و مراقبتی باعث شیوع بیشتر ویروس کرونا شوند.
ایجاد اتاق ایزوله برای غربالگری معتادان و افراد کارتن خواب مشکوک
سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ایجاد اتاق ایزوله برای غربالگری معتادان و افراد کارتن‌خواب مشکوک گفت: متاسفانه این افراد به دلیل اعتیاد دنبال پذیرش و قرار گرفتن در اتاق ایزوله نیستند بگونه ای که در چند مورد افراد مشکوک تمایلی به قرار گرفتن در اتاق ایزوله را نداشتند.
به گفته حسینی، حتی تعدادی از آنها که توسط اورژانس برای بررسی بیشتر به بیمارستان منتقل شدند نیز یا در حین انتقال فرار کرده و یا در بیمارستان منتظر پاسخ نهایی تست کرونای خود نماندند. هرچند که دراین مدت کمتر از ۳۰ نفر مشکوک به کرونا بودند که خوشبختانه تست تمامی این افراد منفی بوده است.
سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در مورد چرایی عدم تمایل افراد کارتن خواب به قرار گرفتن در اتاق ایزوله و اعزام به بیمارستان گفت: معتادان از ترس قرنطینه شدن و عدم امکان مصرف مواد مخدر در طول زمان بستری در بیمارستان  تمایلی به رفتن در اتاق ایزوله ندارند چراکه می‌ترسند مبادا تست کرونای آنها مثبت شود و در بیمارستان بستری شوند و از مسئولان مربوطه درخواست می شود حداقل اجازه متادون درمانی به این افراد در صورت نیاز به بستری در بیمارستان را بدهند.
حسینی در خاتمه همچنین گفت: من باید از همه همکاران خودم به ویژه مددکاران، نیروهای گشت فوریت های اجتماعی، مددیاران، پرستاران و پزشکانی که در سطح اول تماس با افراد آسیب پذیر قرار دارند و همچنین فعالین و داوطلبین مردمی و سمن های خدمت رسان تشکر ویژه ای داشته باشم که در گمنامی بار مهم مراقبت از افراد آسیب پذیر شهر تهران را به دوش می کشند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد