hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > احتمال آلودگی آب شرب با کرونا صفر است

احتمال آلودگی آب شرب با کرونا صفر است

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: بنا بر گزارش مرکز کنترل کیفی و پایش آب و فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان و با توجه به اینکه ویروس کرونا از طریق مجاری تنفسی، وارد بدن می شود، ورود آن به بدن از راه آب آشامیدنی کاملا منتفی است.

ناصر اکبری درباره اینکه در پی شیوع ویروس کرونا و سهولت انتقال این بیماری، نگرانی هایی مبنی بر امکان انتقال این ویروس از طریق آب آشامیدنی وجود دارد، اظهار کرد: هیچ مشکلی در خصوص کیفیت آب نداریم، زیرا آب پس از فرآیند تصفیه، گندزدایی شده و کلر باقیمانده که به شبکه تزریق می شود، پایداری عاری از آلودگی را ایجاد می کند.
وی با بیان سالم نگه داشتن کیفیت آب تا نقطه مصرف برای مشترکان، در خصوص نظارت های انجام شده بر فرآیند تصفیه، توضیح داد: شبکه بهداشت به عنوان دستگاه نظارتی میزان کلر باقی مانده استاندارد شبکه را با توجه به زمان، مکان و شرایط اعلام و تا میزان صددرصدی اطمینان سلامت و کیفیت آب را تضمین می کند.
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص ممکن نبودن آلودگی آب شرب از طریق ویروس کرونا، تاکید کرد: بنا بر گزارش مرکز کنترل کیفی و پایش آب و فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان و با توجه به اینکه ویروس کرونا از طریق مجاری تنفسی و پوست زخم دار، وارد بدن می شود، ورود آن به بدن از راه آب آشامیدنی کاملا منتفی است.
وی با اشاره به فرایند تصفیه و گندزدایی مستمر آب آشامیدنی اصفهان، افزود: در فرآیند تصفیه، وجود کلر به حد مجاز به عنوان ماده گندزدا، تمام باکتری ها و ویروس های آب را از بین می برد و در نتیجه احتمال آلودگی آب شرب با کرونا صفر است.
اکبری با بیان اینکه کیفیت آب شرب اصفهان مناسب و در شرایط استاندارد مواد گندزدا اضافه می شود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد، تاکید کرد: آب آشامیدنی اصفهان و شهرها و روستاهای تحت پوشش آن به صورت روزانه از طریق کلر باقی مانده و آزمون میکروبی مورد پایش قرار می گیرد.
وی ادامه داد: سلامت و بهداشت آب آشامیدنی توسط کارشناسان کنترل کیفی آبفا استان در ۵۶ شهر و ۳۰۰ روستا به صورت روزانه پایش شده و تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر آلودگی آب شرب توسط مرکز بهداشت گزارش نشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد