hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > پذیرش و رزرو مسافر در اقامتگاه‌ها و هتل‌های اصفهان ممنوع شد

پذیرش و رزرو مسافر در اقامتگاه‌ها و هتل‌های اصفهان ممنوع شد

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: پذیرش و رزرو مسافر در اقامتگاه‌ها و هتل‌های این استان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع شد. 
پذیرش مسافر در تعدادی از هتل های اصفهان در چند روز اخیر موجب انتقاد تعدادی از شهروندان اصفهانی شده بود زیرا اعتقاد داشتند که اصفهان با رشد زیادی مبتلایان به این بیماری مواجه است و باید تا حد امکان از ورود مسافر از استان های دیگر به آن جلوگیری کرد تا مانع شیوع این بیماری شد.
 
شهرام امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس جدیدترین تصمیم اتخاذ شده، رزرو  و اقامت در همه واحدهای اقامتی  شامل هتل‌ها، اقامتگاه های سنتی، میهمانپذیرها ‌و اقامتگاه های بومگردی مناطق نمونه گردشگری در۲۴ شهرستان استان به دلیل پیشگیری ازشیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی ممنوع است. 
 
وی با بیان اینکه این موضوع شامل خانه مسافر، منازل و اتاق های استیجاری (کلید به دست) نیز می شود، اظهار داشت: اقامتگاه های اصفهان از جمله هتل ها نیز اجازه رزرو مسافر برای نوروز ۹۹ را ندارند.
 
امیری با اشاره به اینکه تا ۲ روز گذشته کمتر از سه درصد از هتل های اصفهان دارای مسافر بودند، تاکید کرد: این واحدهای گردشگری دچار مشکلات اقتصادی بسیار شده اند به همین دلیل کمیته حوادث غیر مترقبه برای پیگیری این موضوع و اتخاذ تمهیدات ویژه برای برون رفت از این شرایط و کمک اقتصادی به این قبیل واحدها در اداره کل میراث فرهنگی استان تشکیل شد.
 
وی خاطرنشان کرد : با توجه به مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا و ابلاغ وزارت میراث فرهنگی، بیش از ۵۰۰ مجموعه تاریخی و گردشگری تحت نظارت این اداره کل در ۲۴ شهرستان استان اصفهان در نوروز ۱۳۹۹ تعطیل است.
 
اداره کل میراث فرهنگی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحدهای اقامتی استان آن را با شماره های ۳۲۶۸۱۰۳۴ الی ۳۵ گزارش دهند.
 
استان اصفهان دارای حدود یکهزار و یکصد هتل، مهمانپذیر و اقامتگاه بومگردی با حدود ۳۵ هزار تخت است که ۱۴۰ واحد از میان آنها، هتل است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد