hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اصفهان در وضعیت هشدار؛ شناسایی ۱۷۰ مبتلای جدید به کرونا در استان اصفهان

اصفهان در وضعیت هشدار؛ شناسایی ۱۷۰ مبتلای جدید به کرونا در استان اصفهان

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، ۱۷۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اصفهان (مجموع علوم پزشکی اصفهان و کاشان) ثبت شده است. 
آرش نجیمی  در خصوص آخرین آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در اصفهان، اظهار کرد: از امروز آمار مبتلایان به کرونا در اصفهان همان تعدادی است که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود و دیگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان آماری به صورت مجزا اعلام نخواهد کرد.
 
۷۸۸ نفر؛ مجموع بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان و کاشان
در ایران حدود سه هفته است که اولین نمونه های ابتلا به کرونا ثبت شد و براساس اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر امروز (بیست و یکم اسفند)، کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۹ هزار نفر رسید و متاسفانه  ۳۵۴ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. تا کنون ۲ هزار و ۹۵۹ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت امروز در کل استان اصفهان با شناسایی ۱۷۰ نمونه جدید ابتلا به کرونا تعداد کل مبتلایان به ۷۸۸ نفر رسید.
 
بر اساس اعلام وزارت بهداشت، میانگین سنی بستری شدگان بیماری کووید- ۱۹ در ایران، بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.
 
اولین نمونه مثبت کرونا در اصفهان (دوشنبه- پنجم اسفند) اعلام شد. علاوه بر اصفهان، ۱۵ شهرستان دیگر اصفهان نیز درگیر این بیماری هستند که سن مبتلایان به این بیماری ۵۸ سال است.
 
کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و تاکنون ۱۱۹هزار و ۲۴۵ نفر را درگیر کرده و بالای ۴ هزار تلفات داشته است. این ویروس تاکنون بیش از صد کشور را آلوده کرده است. کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می گیرد، این بیماری قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی را با همه افراد (یک متر) رعایت و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.
 
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد