hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کاهش ۵۰ درصدی معاملات خودرو در بازار

کاهش ۵۰ درصدی معاملات خودرو در بازار

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل اصفهان گفت: وعده دولت برای آزاد شدن واردات خودرو به کشور در حد حرف است و تا زمانی که ماشین‌های خارجی به گمرک وارد نشود، این وعده هیچ صحت و سلامتی ندارد.

حمیدرضا قندی با اشاره به مفاد لایحه بودجه سال ۹۹ و گمانه زنی‌ها پیرامون آزاد شدن واردات خودرو در این سال، اظهار کرد: تا زمانی که مفاد لایحه بودجه ۹۹ عملیاتی نشود و دولت کاری انجام ندهد، نمی‌توان هیچ‌گونه پیش‌بینی درباره آینده بازار خودرو در ایران داشت.

وی افزود: دو سال است که دولت می‌گوید قصد دارد واردات خودرو به کشور را آزاد کند و در حال حاضر هیچ اتومبیلی به گمرک و بنادر کشور نیامده است.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل اصفهان با اشاره به اخبار ترخیص تعدادی از خودروهای خارجی از گمرک، تصریح کرد: دولت می‌خواهد چهار تا پنج هزار دستگاه اتومبیل خارجی که از دو سال پیش در گمرکات قرار دارد را آزاد کند و مشتریان صاحبان آنها هستند.

قندی اضافه کرد: ساز و کار واردات خودروهای خارجی هیبرید به کشور به این صورت است که ماشین‌های هیبرید به بنادر می‌آید و مردم باید با تهیه کردن دلار با نرخ آزاد برای خرید آنها به بنادر مراجعه کنند و اینکه قیمت ماشین‌های هیبرید در بنادر چقدر تمام می‌شود اصلاً مشخص نیست.

وی با بیان اینکه خرید و فروش خودرو در بازار شب عید بسیار کم است، ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در روزهای اخیر در کشور موجب کاهش ۵۰ درصدی معاملات در بازار خودرو شده و با توجه به تعدیل و کاهش تعداد مسافرت‌های نوروزی، شاهد تأثیر شیوع این ویروس بر روند معاملات در بازار خودرو هستیم.

نایب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان اتومبیل اصفهان با اشاره به موج افزایشی قیمت خودرو در ماه گذشته، خاطر نشان کرد: قیمت اتومبیل‌های داخلی در ماه گذشته ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان افزایش داشته و اکنون کاهش تقریباً ۱۰ میلیون تومانی را تجربه کرده اما هنوز بازار در رکود کامل است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد