hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > آسیبی که کرونا به گوشی های موبایل‌ می‌زند

آسیبی که کرونا به گوشی های موبایل‌ می‌زند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با اشاره به رکود بازار موبایل در پی شیوع کرونا و افزایش نرخ ارز، گفت: تمیز و ضد عفونی کردن موبایل ها با استفاده از پنبه آغشته به الکل آسیبی به گوشی های تلفن همراه نمی زند.

حسن میرشمشیری درباره ضرورت ضدعفونی کردن گوشی های موبایل در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: در اصل شستشوی موبایل امری غیرمنطقی است، چراکه موجب آسیب تلفن همراه می شود، اما برای دور شدن از ویروس کرونا افراد می توانند با استفاده از پنبه آغشته به الکل یا دیگر پاک کننده سطوح، موبایل های خود را تمیز و ضدعفونی کنید.
وی با تاکید بر اینکه بهترین راه برای پاک کردن گوشی ها استفاده از پنبه آغشته به الکل است، تاکید کرد: استفاده از وایتکس جهت ضد عفونی موبایل ها، نه تنها رنگ سطح گوشی را می برد، بلکه با ورود به داخل تلفن همراه، موجب آسیب و خرابی آن می شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر مردم مخلوط آب و الکل، را بر روی گوشی های موبایل خود اسپری می کنند، گفت: این کار باعث خرابی موبایل می شود، اما اگر الکل خالص استفاده شود، به محض ورود به داخل گوشی، محلول به دلیل خاصیت الکل می پرد و مشکلی ایجاد نمی شود.
وی توضیح داد: در بخش خدمات موبایل نیز، تعمیرکنندگان ما معمولا گوشی ها را با الکل سفید تمیز می کنند، البته اگر مردم در شرایط حاضر دسترسی به الکل نداشتید به دلیل خاصیت مشابه می توانید از عطر و ادکلن برای ضدعفونی موبایل های خود استفاده کنند، اما اسپری مستقیم هر نوع تمیز کننده موجب ایجاد مشکل در موبایل ها می شود.
میرشمشیری درخصوص آمار خرابی گوشی ها بر اثر تمیز کردن و ضدعفونی کردن آن در پی شیوع ویروس کرونا، گفت: اکنون آمار دقیقی از میزان خرابی گوشی ها از این بابت نداریم، اما افرادی که روی موبایل های خود محلول آب و الکل و یا وایتکس را اسپری کرده اند، در این شرایط محلول از منافذ گوشی وارد آن شده و موجب خرابی موبایل می شود.
وی همچنین تاکید کرد: اگر اسپری ضدعفونی کننده تنها بر روی ال سی دی موبایل ریخته شود، شاید مشکل ایجاد نشود، اما اگر این محلول به اسپیکرها و یا درگاه های شارژ و هندزفری نفوذ کند حتی موجب از کار افتادن موبایل می شود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و تعمیرکنندگان تلفن ثابت و همراه اصفهان ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی موجود بیشترین مراجعات برای گوشی، مربوط به تعمیر آن می شود.
وی درخصوص اقدامات پیشگیرانه این صنف برای کنترل شیوع کرونا، گفت: به تمام واحدهای فروش و تعمیر موبایل اعلام کرده ایم که به محض تحویل گوشی از مراجعه کننده، آن را تا زمان تحویل ضدعفونی کنند، همچنین ابزار و میز کار، دستگاه کارت خوان، پیشخوان و دیگر وسایل این واحدها باید ضدعفونی شود.
میرشمشیری با اشاره بر تاثیر کرونا بر بازار موبایل، گفت: متاسفانه طی ۲۰ روز گذشته به دلیل افزایش نرخ دلار و کاهش قدرت خرید مردم و همچنین شیوع ویروس کرونا، بازار موبایل راکد است و تنها به مناسب روز پدر اندکی خرید و فروش انجام شد.
وی در خصوص هزینه تعمیرات موبایل، اظهار کرد: قیمت تعمیرات موبایل را عرف بازار تعیین می کند، البته با نوسانات شدید نرخ ارز نمی توان قیمت مشخصی برای تعمیر گوشی اعلام کنیم، چراکه ممکن است قیمت امروز حتی با فردا تفاوت زیادی داشته باشد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد