hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > قرنطینه خانگی راه مقابله با انتشار کرونا است

قرنطینه خانگی راه مقابله با انتشار کرونا است

متخصص پزشکی اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه مقابله با انتشار ویروس کرونا را قرنطینه خانگی و فاصله‌گذاری اجتماعی عنوان کرد و گفت: مردم تا جایی که ممکن است در مکان های شلوغ حضور پیدا نکنند.

نوذر نخعی افزود: ماندن در منازل موجب قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا می شود لذا از مردم می خواهیم مدتی را در منازل خود بمانند و برای انجام اموری که می توان آنها را بعدا هم انجام داد از خانه هایشان خارج نشوند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از افراد شیوع کرونا را هنوز آنطور که باید باور نکرده اند اظهار داشت: بی توجهی به اصول بهداشتی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی موجب انتشار ویروس کرونا می شود.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه آرایشگاه های زنانه یکی از مکان های پرخطر در زمینه انتقال ویروس کرونا در جامعه به شمار می روند تصریح کرد: انتظار می رود طی روزهای آینده روند بستری بیماران در بیمارستان‌ها به دلیل ابتلا به کرونا افزایش پیدا کند.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد افراد مبتلا به ویروس کرونا علائم خفیف دارند گفت: رفتار این ویروس قابل پیش بینی نیست اما باید از تجربه کشور چین استفاده کرد.
نخعی با تاکید بر اینکه مردم برای نوروز ۹۹ در فکر سفرهای نوروزی نباشند گفت: ماندن در خانه بهترین راه برای محافظت از خود و خانواده است.
وی همچنین تاکید کرد: افراد در صورت داشتن علائمی مانند تب، سرفه، تنگی نفس، کوفتگی و درد عضلات با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.
وی با اشاره به اینکه کرونا ابتدا با تب های بالا آغاز می شود و با سرفه های خشک و در نهایت کوفتگی و درد عضلانی و تنگی نفس ادامه پیدا می کند گفت: علائم بیماری کووید ۱۹ شبیه بیماری های حساسیت، سرماخوردگی و آنفلوآنزاست، با این تفاوت که در این بیماری آب ریزش بینی کم است ضمن آنکه مانند آنفلوآنزا که ناگهانی به سراغ افراد می‌آِید، علائم این بیماری کم کم و طی چند ساعت و یا چند روز در فرد ظاهر می شود.
وی با بیان اینکه فقط از افراد بستری در بیمارستان تست کرونا گرفته می شود تصریح کرد: آزمایش تشخیص کرونا به هیچ عنوان در مطب پزشکان انجام نمی شود.
وی بر رعایت بهداشت فردی، فاصله گذاری اجتماعی و دوری از افراد دارای علامت به منظور پیشگیری از بیماری کرونا تاکید کرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد