hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ارائه مشاوره تلفنی رایگان با مشارکت ۴۰۰ روانشناس برای کاهش استرس کرونای شهروندان

ارائه مشاوره تلفنی رایگان با مشارکت ۴۰۰ روانشناس برای کاهش استرس کرونای شهروندان

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به خدمات روانشناسی برای کاهش استرس و اضطراب خانواده‌ها گفت: در همین زمینه شماره‌ای با استفاده از ۴۰۰ روانشناس آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای هستند و خانواده‌ها می‌توانند از طریق این خط تماس برقرار کنند.
وحید قبادی دانا  با اشاره اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی با شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف اظهار کرد: در بهمن ماه دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مربوط به این ویروس تهیه و به تمامی مراکز نگهداری سازمان بهزیستی در سراسر کشور ابلاغ شد و مراکز موظف به رعایت نکات بهداشتی شدند.
وی تصریح کرد: همچنین با شیوع ویروس کرونا در کشور، اقدامات لازم برای تهیه و تأمین تجهیزات بهداشتی ( دستکش و ماسک) همچنین مواد ضدعفونی آغاز شد و در کنار آن نیز آموزش‌های لازم طبق دستورالعمل‌های پیش بینی شده برای مراکز شبانه‌روزی در نظر گرفته شد.
قبادی دانا گفت: با شیوع ویروس کرونا بخشنامه‌ای مبنی بر تعطیلی مهدهای کودک و همچنین مراکز روزانه توانبخشی تا زمان قطع شدن زنجیره این ویروس ابلاغ شده است علاوه بر اینکه تمهیداتی نیز برای کمپ‌های نگهداری افراد معتاد در نظر گرفته شده و بر اساس آن اعلام شد که این مراکز تا اطلاع ثانوی از پذیرش این افراد در کمپ‌ها ممنوع هستند و در موارد خاص باید این افراد 14 روز قرنطیه شوند و در صورت تأیید پزشکان در مرکز پذیرش خواهند شد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: هم‌اکنون مسائل بهداشتی در مراکز اشاره شده به طور دائم کنترل می‌شود و بر اساس آخرین گزارش اخذ شده مشکلی در این مراکز وجود ندارد.
وی در ادامه اقدامات انجام شده از سوی سازمان بهزیستی در شیرخوارگاه‌ها و مراکز شبه خانواده اظهار کرد:  در این بخش نیز دستورالعمل‌های مربوطه تهیه و ابلاغ شده است ضمن اینکه بر اساس بخشنامه ابلاغ شده ملاقات در تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی ممنوع شده است.
قبادی دانا به تأمین اعتبارات برای تهیه اقلام بهداشتی در مراکز تحت نظارت بهزیستی افزود: در این زمینه علاوه بر اعتبارات سازمان بهزیستی، مبلغ 10 میلیارد تومان نیز با مساعدت فتاح رئیس بیناد مستضعفان در اختیار بهزیستی قرار گرفت  که بر اساس آن، مبلغ 250 هزار تومان به حساب 40 هزار معلولان شدید و خیلی شدید که در منازل بستری هستند واریز شده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور به ارائه خدمات روانشناسی در رابطه به استرس و اضطراب خانواده‌ها اشاره و تصریح کرد: در همین زمینه خط 1480 با استفاده از 400 روانشناس با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا، آماده خدمت هستند و خانواده‌ها می‌توانند از ساعت 8 صبح تا 24 از طریق این خط تماس برقرار کنند.
وی یادآور شد: کارشناسانی که در این حوزه آماده خدمت هستند اطلاعات خوبی را در زمینه ویروس کرونا دارند ضمن اینکه تماس با این خط رایگان است همچنین کارشناسان در نظر گرفته شده در این زمینه تلاش خواهند کرد تا استرس و اضطراب تماس گیرندگان را کاهش دهند که طبق گزارش در این فرایند موفق بوده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد