hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > کاشت ۱میلیون و۲۰۰هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی استان کرمانشاه

کاشت ۱میلیون و۲۰۰هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی استان کرمانشاه

کولانی مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری استان کرمانشاه در اولین روز از هفته منابع طبیعی اعلام داشت طی سالجاری این اداره کل ۱میلیون و ۲۰۰هزار اصله نهال تولید نموده که بایستی در عرصه ای به مساحت ۳۲۰۰هکتار غرس شود که۶۰۰هزار اصله نهال تا ۱۴اذر در رویداد بزرگ نهالکاری کشت گردید و طی روزهای هفته منابع طبیعی  نیز در سطح استان ۶۰۰هزار اصله نهال با گونه های صنوبر،ارغوان،زبان گنجشک،عرعر،اقاقیاو...کشت خواهد شد.

کولانی از عموم مردم خواست حتی بصورت فردی به کشت یک نهال اقدام کرده ودر پویش کاشت #نهال_امید شرکت کنند.

مهندس کولانی‌در‌ادامه اضافه کرد که در طی هفته منابع طبیعی ۱۵ پروژه ابخیزداری ،جنگلکاری،وحفاظتی نیز افتتاح خواهد شد. 

هم چنین روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی در کرمانشاه، با افتتاح پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه آبخیز تنگ کنشت کرمانشاه برگزار شد.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت با اینکه امسال ویژه برنامه روز درختکاری در شهر کرمانشاه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا بدون حضور سازمان های مردم نهاد برگزار شد، اظهار کرد: با این حال امیدواریم مردم در هفته منابع طبیعی امسال  هم برای سلامتی طبیعت  که در حقیقت سلامت خودشان است، از کاشت درخت غافل نشوند.

 بازوند سپس از اجرای پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه آبخیز تنگ کنشت به عنوان یک اقدام خوب یاد کرد و افزود: تا قبل از افتتاح این پروژه، در اثر بارش شدید باران احتمال جاری شدن سیل در محدوده شمال شهر کرمانشاه وجود داشت که با انجام عملیات آبخیزداری و آبخوان داری خوشبختانه این تهدید از بین رفته و  دیگر با بارش شدید باران محدوده شمال شهر کرمانشاه سیلابی نمی شود.

 بازوند ادامه داد: امیدواریم در حوزه آبخیز قره سو هم که هم اکنون احتمال وقوع سیل در اثر بارش های شدید را داشته و تهدیدی برای شهر کرمانشاه در بارندگی های شدید است، مشابه این طرح اجرا شود.

مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه تاکید کرد: در صورت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در حوزه آبخیز قره سو دیگر نگرانی بابت جاری شدن سیل در بارندگی های شدید در شهر کرمانشاه نخواهیم داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد