hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ۲ فرد مشکوک به بیماری کرونا در سقز فوت کردند

۲ فرد مشکوک به بیماری کرونا در سقز فوت کردند

فرماندار ویژه سقز از فوت ۲ نفر مشکوک به داشتن ویروس کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان خبر داد و گفت: اکنون آمار فوتی‌ها بخاطر ویروس کرونا در سقز به ۶ نفر رسیده است.
کامیل کریمیان ظهار داشت: ۲ مرد ۶۰ و ۷۰ ساله که قبلا سابقه بیماری داشتند و مشکوک به ویروس کرونا یودند از چند روز پیش در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری شدند که شامگاه دوشنبه در این مرکز درمانی فوت کردند.
وی با بیان اینکه تا دیشب ۴ مورد بر اثر مبتلا به ویروس کرونا در سقز فوت شده‌ بودند، افزود: در حال حاضر ۷۰ نفر مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های سقز بستری و تحت مراقبت پزشکی هستند ضمن اینکه دیروز هشت نفر دیگر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شدند.
کریمیان یادآور شد: در صورت نیاز، مراکزی برای بیمارانی که از نظر مکان در منزل مشکل دارند برای گذراندن دوره نقاهت اختصاص خواهد یافت که زائرا سرا و مهمانسراهای آموزش و پرورش برای این منظور در نظر گرفته شده است.
فرماندار ویژه سقز با اشاره به اینکه در فضای مجازی آمارهای مختلفی در خصوص تعداد مبتلایان به کرونا در سقز منتشر می شود که درست نیست، تاکید کرد: قصد پنهان کاری نداریم و آمار واقعی روزانه از طریق دانشگاه علوم پزشکی در اختیار رسانه های معتبر و رسمی قرار می‌گیرد.
دانشگاه علوم پزشکی کردستان هنوز در خصوص علت مرگ این ۲ نفر اظهار نظری نکرده چون نتیجه آزمایش آنها تاکنون مشخص نشده که مبتلا به کرونا بوده اند یا خیر.
هم اکنون ۱۲۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای ۶۶ نفر از این افراد به بیماری کووید ۱۹ مثبت است و تاکنون پنج فرد مبتلا نیز در استان کردستان (چهار نفر سقز،  یک نفر مریوان) براثر ابتلا به این بیماری فوت کرده‌اند.
سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد