hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در کرمان به ۷۷ نفر رسید

تعداد مبتلایان کووید ۱۹ در کرمان به ۷۷ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: ۳۶ نفر به تعداد مبتلایان کرونا ویروس در استان اضافه شده و تعداد مبتلایان به ۷۷ نفر رسیده است.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شیوع کرونا در سطح جامعه یک مسئله جدی است و رسانه‌ها باید حساسیت مردم را برای پیشگیری از شیوع این ویروس بالا ببرند اظهار داشت: مردم ما باید بدانند که نتیجه یک تصمیم اشتباه ممکن است به یک فاجعه برای جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه سیر روند بیماری در هفته گذشته در کرمان رو به افزایش بوده است گفت: پیش‌بینی می‌شود روند مراجعه بیماران به مراکز درمانی استان در هفته‌های آینده بیشتر شده و احتمالا در هفته‌های آینده با موجی از بیماران علامت‌دار روبه‌رو خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درخصوص جدیدترین آمار ابتلا به کووید 19در استان عنوان کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی 36 نفر به تعداد مبتلایان کرونا ویروس در استان اضافه شده و تعداد مبتلایان در استان به 77 نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: آمار اعلام شده مربوط به نتیجه آزمایشات گرفته شده از افردی است که به بیمارستان مراجعه کردند و مطمئنا بیمارانی داریم که دارای علائم خفیف بوده و هنوز به مراکز درمانی مراجعه نکردند.

رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه افرادی که علائم خفیفی از بیماری دارند می‌توانند ناقل بیماری باشند افزود: به‌همین دلیل توصیه می‌شود که افرادی که نشانه‌هایی از بیماری دارند در خانه بمانند.

لازم به ذکر است کنترل مبادی ورودی استان کرمان از نقاط مختلف، تعطیلی اردوهای راهیان نور به استان کرمان، قرنطینه کردن تیم‌های ورزشی که در روزهای اخیر در استان‌های با شیوع بالا حضور داشتند، تعطیلی مسابقات ورزشی و باشگاه‌های ورزشی استان، تعیین سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در کرمان، تعطیلی مراکز اقامتی و بوم‌گردی و اماکن تاریخی و موزه‌ها در استان، تصمیم‌گیری در مورد تامین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در استان کرمان، تعیین بیمارستان‌های مجهز برای بستری بیماران مبتلا به کرونا و همچنین پیش‌بینی بخش‌های پشتیبان و ضدعفونی ادارات، معابر سطح شهر، تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و مراکز پرجمعیت و تعطیلی تالارهای عروسی و اعلام تعطیلی مراسم عروسی و ترحیم در استان بخشی از مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان کرمان است.

به گزارش تسنیم نشست خبری روزانه سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در کرمان با خبرنگاران و نشست خبری استاندار کرمان به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان به‌صورت یک روز در میان نیز منظم برگزار می‌شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد