hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها >  آموزش سبز کردن سبزه عید 99

 آموزش سبز کردن سبزه عید 99

شاید خرید سبزه عید نوروز، بسیار راحت تر از سبز کردن سبزه  آن باشد اما لذت سبز کردن سبزه عید نوروز به کمی زحمت می ارزد. در این مطلب در مورد کاشت چند نوع بذرهای مختلف تقدیم شما عزیزان خواهد شد.


برای کاشت سبزه عید می توانید از هر نوع حبوبات و غلات و سبزیجاتی استفاده کنید مانند ماش،عدس، نخود، لوبیا، جو، گندم،خاکشیر، گاودونه و ... حتی از هسته ی پرتقال و میوه های دیگر می توانید استفاده کنید. اگر از هسته ی میوه ها استفاده کردید می توانید آن را بعد از سیزده بدر داخل گلدان یا باغچه بکارید و لازم نیست آن را داخل طبیعت رها کنید.


بسته به اینکه می خواهید برای هفت سین خود چه چیزی را سبز کنید زمان ریختن آن مشخص می شود.


زمان کاشت سبزه ها:

سبزه جو و سبزه گندم را 10 روز مانده به عید بکارید.

سبزه ماش چند روزه سبز میشود؟ سبزه ماش و عدس را 15 روز مانده به عید بکارید.

سبزه شاهی یا خاكشیر 5 روز قبل از عید بکارید.

تخمه آفتابگردان یا تخمه کدو 5-7 روز قبل از عید بکارید.


آموزش درست كردن سبزه عيد:

میزانی که خیس می کنید 2 برابر می شود.

برای سبز كردن سبزه عید با گندم، جو، ماش و... هر كدام را كه خواستید یكی دو شب خیس كنید. چند بار آبش را عوض كنید تا ترش نشوند و بو نگیرند بعد از اینكه كمی جوانه بسیار كوچك در آورد آن ها را داخل دستمال نخی مرطوب نگهداری كنید و در آن را بگذارید تا جای آن تاریک باشد و آن را در جای گرمی قرار بدهید مثلا اطراف بخاری تا جوانه ها بلندتر شوند. مرتب دستمال را با اسپری نم دار كنید اگر آب آن زیاد شد سپس آب اضافی آن را خارج کنید.


سبزه گندم,درست كردن سبزه عيد

سبز كردن گندم


بعد كف ظرف مورد نظر برای کاشت سبزه را ماسه تمیز و شسته بریزید و جوانه ها را روی آن بریزید، و روی آن پارچه نمدار قرار بدهید و داخل آفتاب قرار بدهید و روی آن سبدی قرار بدهید و روزی 1-2 بار روی پارچه و سبزه آب اسپری کنید.


مواظب باشید که خیلی آب نریزید فقط در حدی که مرطوب باشد زمانی که جوانه ها بلندتر شدند و سبز شدند دستمال را از روی آن بردارید و باز هم درون آفتاب قرار بدهید و سبدی روی آن قرار بدهید تا زودتر بلند شوند، هنوز هم روزی 1-2 بار به آن آب بدهید آنقدر آب ندهید كه اگر ظرف رو كج نگه داریم اب كنار ظرف جمع شود. اگر احیانا آب آن زیاد شد آن را کج کرده و آب اضافی آن را خارج کنید. زیرا آب زیادی باعث کپک زدن ریشه های آن و خراب شدن سبزه تان می شود.


سبز كردن گندم,طرز درست كردن سبزه عيد

طرز درست كردن سبزه عيد


بعد از اینکه سبزه ها کمی بلند شدند سبد را از روی آن بردارید. اگر می خواهید سبزتان پر و کوتاه و برگ های آن پهن تر شود در روزهایی که باد نمی آید آن را در بیرون از خانه زیر آفتاب قرار بدهید و شب ها به داخل خانه بیاورید که آن را سرما نزند. آب دهی آن هم به روال قبل می باشد. (بیشتر بخوانید :مدل سبزه عید نوروز)


نکاتی برای کاشت سبزه:

کاشت تمام دانه های غلات و حبوبات به همین صورت می باشد.


اگر تا به حال سبزه نکاشتید پیشنهاد می کنم از ماش استفاده نکنید زیرا خیلی حساس است و سریع خراب می شود.


برای کاشت سبزه می توانید آن را درون هر ظرفی بکارید حتی داخل سبد که در این صورت باید کف سبد پلاستیک بکشید و بعد کمی شن یا خاک بریزید.


برای سبزه گندم عید می توانید از تنگ ماهی استفاده کنید. برای کاشت تخمه ها می توانید داخل خاک ژله ای استفاده کنید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد