hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کاهش 70 درصدی فروش موبایل در مشهد/فروشندگانی که برایشان مقدور است تعطیل کنند

کاهش 70 درصدی فروش موبایل در مشهد/فروشندگانی که برایشان مقدور است تعطیل کنند

رئیس اتحادیه موبایل مشهد گفت: فروشندگان موبایل باید دقت کنند تا جایی که امکان دارد توصیه‌های ایمنی لازم در مراکز عمومی رعایت شود و مراکز تا حدی که می‌توانند جمعیت را کاهش داده، شیفت‌بندی کنند و برای هر کسی هم که مقدور است و لطمه‌ای وارد نمی‌شود، تعطیل کند که این کار از نظر ما بلامانع است.

افشین اکبری حداد ، در خصوص وضعیت بازار موبایل در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: به دلیل ویروس کرونا در حال حاضر باید تنها در مرحله‌ای باشیم که اشاعه پیدا نکند و اپیدمی نشود و تنها راه این است که نکات بهداشتی را رعایت کنیم و به مراکز پرجمعیت نرویم.
وی بیان کرد: ما دستور تعطیلی ندادیم و اعلام کردیم که اگر فروشندگان می‌توانند تعطیل کنند بهتر است، اما اگر نمی‌توانند دستورالعمل‌ها را رعایت کنند تا مشکل ایجاد نشود. فروشندگان باید دقت کنند تا جایی که امکان دارد توصیه‌های ایمنی لازم در مراکز عمومی رعایت شود و مراکز تا حدی که می‌توانند جمعیت را کاهش داده، شیفت‌بندی کنند و برای هر کسی هم که مقدور است و لطمه‌ای وارد نمی‌شود، تعطیل کند که این کار از نظر ما بلامانع است.
اکبری حداد افزود: از صاحبان ملک نیز درخواست کردیم تا جایی که می‌توانند در پرداخت اجاره‌ها و موارد ضد عفونی هماهنگی لازم را داشته باشند، موبایل یکی از وسایلی بوده که عامل انتقال ویروس توسط آن بسیار بالا است و اگر تدابیر لازم بهداشتی هنگام انتقال و رد و بدل تلفن همراه مخصوصا در گوشی‌های کارکرده انجام نشود، می‌تواند برای فروشگاه‌ها و مردم مشکلاتی را ایجاد کند.
رئیس اتحادیه موبایل مشهد ادامه داد: به مدیران پاساژها گفتیم که در مراکز پرجمعیت از تب‌سنج استفاده شود تا مشتری‌ها و مغازه‌داران را چک کنند و اگر کسی علایم سرماخوردگی دارد را به خانه بفرستند، از طرف دیگر فروشگاه‌ها و بازارهای شلوغ را شیفت‌بندی کرده و مراعات کنند یا ساعت کار را کاهش داده و حتی اگر می‌توانند تعطیل کنند که برای تعطیلی اجبار نکردیم.
وی در خصوص تهیه لوازم بهداشتی برای مغازه‌داران، گفت: اتاق اصناف برای تهیه لوازم بهداشتی راهنمایی و چند مکان را اعلام کرده بود که به مغازه‌داران اطلاع دادیم. به اتاق اصناف نیز درخواست دادیم که اگر می‌توانند این لوازم را در اختیار ما قرار دهند، ما حاضر هستیم این محصولات را گرفته و در اختیار مردم قرار دهیم، اما در حال حاضر اولویت با بیمارستان‌ها است و در حدی نیست که در اختیار پاساژها قرار دهند.
اکبری حداد با بیان اینکه فروش ما نسبت به قبل 70 درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: در صنف ما اکثرا افراد جوان بین 17 تا 25 سال حضور دارند که مستاجر هستند، بنابراین در حال مذاکره با صاحبان ملک هستیم تا اگر امکان دارد اجاره را کاهش داده و حداقل یک ماه از اجاره را کم کنند، اما سایر موارد به دولت برمی‌گردد. تا زمانی که بانک‌ها باز باشند، کاسبان تعهد دارند و باید به خاطر تعهدات خود سر کار حاضر شوند. اعلام شده که برخی اقساط بانکی معوق شود، اما باید ببینیم که به چه صورت عمل می‌شود.
رئیس اتحادیه موبایل مشهد اضافه کرد: در خصوص مواردی که در اختیار ماست، رایزنی می‌کنیم، اما آنچه دست دولت بوده، بحث مالیاتی است که باید برای آن فکری شود. تمرکز کاسبان روی ماه آخر بوده و ماه اخر به اندازه 4 ماه برای آنها مفید است، بنابراین سازمان امور مالیاتی باید مساعدت کند و پرداخت‌های بانک‌ها را در نظر بگیرد که اتاق اصناف مکاتبه کرده و آنها نیز قول‌هایی دادند، اما اینکه چقدر مورد اثر واقع شود، مهم است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد