hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در کرمان به ۴۰ نفر رسید

تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در کرمان به ۴۰ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه تست ۱۵ نفر دیگر از بیماران مثبت اعلام شده است گفت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در کرمان به ۴۰ نفر رسید.

حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران از مثبت شدن تست کرونای 15 بیمار دیگر در سطح استان کرمان خبر داد و اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در کرمان به 40 نفر رسیده است.

وی سفر کردن را مهمترین دلیل ابتلا به کرونا در بیماران کرمانی عنوان کرد و افزود: خانه امن‌ترین جا برای همه است و برای پیشگیری از شیوع این بیماری از همه درخواست می‌شود از سفرهای غیرضرور خودداری کرده و در خانه بمانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه 80 درصد کسانی که به کرونا مبتلا شدند بیماری آنها خفیف بوده است گفت: افزایش تعداد تخت برای بستری بیماران حاد تنفسی و بیماران مبتلا به کرونا در استان پیش‌بینی شده است و از این بابت در حال حاضر هیچ نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کرونا یک بیماری واگیردار است هزینه آن توسط دولت پرداخت می‌شود و بیمارانی که مشکوک و مرتبط با این بیماری هستند رایگان درمان می‌شوند.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه مادر در استان است و تست بیماران مشکوک به کرونا در سایر شهرستان‌ها نیز در مرکز استان انجام می‌شود گفت: متاسفانه این روزها هر که در بیمارستان‌ها فوت می‌کند آن را به کرونا نسبت می‌دهند که شایسته نیست و نباید در جامعه ترس و نگرانی ایجاد و اخبار را باید از منابع رسمی خبری پیگیری کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پروسه آزمایشگاهی ابتلا به ویروس کرونا در کرمان انجام می‌شود اظهار داشت: جواب آزمایشات موارد مشکوک هر روز بین ساعت 13 تا 14 اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه روند مثبت شدن آزمایشات در کرمان رو به افزایش است گفت: این ویروس واگیردار است و توصیه و تاکید می‌شود ارتباطات در جامعه را بسیار کم کرده و از ورود به مکان‌های شلوغ جدا خودداری شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد