hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نکات طلایی در اصول و روش غذا خوردن

نکات طلایی در اصول و روش غذا خوردن

در این خبر قصد داریم نکاتی را برای روش درست غذا خوردن به شما ارائه بدهیم.
برای حفظ سلامتی خود سعی کنید مصرف میوه و سبزی‌های خام در برنامه غذایی قرار گیرد و از آن‌ها استفاده کنید.
 
در شرایط عادی زندگی و خصوصاٌ با شیوع بیماری کرونا سعی کنید تا جایی که ممکن است از استفاده غذا‌های آماده مانند فست فود جلوگیری کنید مگر در مواردی که ناخواسته مجبور به خوردن آن هستید.
 
یکی از موارد مهم در هنگام غذا خوردن آهسته خوردن غذا و جویدن کامل لقمه‌های غذاست این مورد در مورد را همگی خصوصاً افراد چاق و دارای اضافه وزن نباید دست کم بگیرند و کوتاهی کنند.
 
12 نکته طلایی در اصول و روش غذا خوردن

 همیشه هدف از خوردن در حدی باشد که گرسنگی بر طرف شود نه اینکه بیش از حد غذا بخورید به طوری که شکم پر از غذا شود و تکان خوردن برای افراد سخت شود.

درست است که صبحانه، ناهار و شام به عنوان سه وعده غذایی ثابت در نظر گرفته می‌شود، اما بهتر است در ساعات دیگر طی یک برنامه زمانی معین غذا با اصول صحیح میل شود.

با توجه به عقیده محققین و کارشناسان تغذیه میزان چربی مورد نیاز بدن یک سوم انرژی مورد نیاز بدن می‌باشد بنابراین در هنگام استفاده از مواد غذایی چربی دار، نوع مواد غذایی چرب دار و میزان انرژی آن‌ها را شناسایی کنید و براساس مقدار لازم آن را میل کنید.

هرگاه استرس و فشار روانی دارید خوردن غذا برای بدن مفید نمی‌باشد، اما می‌توانید نوشیدنی مصرف کنید مثلاً خوردن یک لیوان آب خنک از میزان فشار روانی می‌کاهد.

 اگر از غذایی در محیط‌های باز استفاده می‌کنید حتماً قبل از استفاده از آن از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنیدو این دلیلی است که از غذا‌های خانگی بیشتر استفاده کنید تا از غذا‌های بیرون.
 
12 نکته طلایی در اصول و روش غذا خوردن

سعی کنید در طول روز از مواد مواد غذایی استفاده کنید که ویتامین‌های مورد نیاز بدن مانند A، B، C و ... و مواد معدنی مورد نیاز مانند کلسیم، فسفر، سدیم را تأمین کنند.
 
این مواد در موادی مانند آب هویج، کلم، ماست، کشک، دوغ، هندوانه، تخمه، کدو، سبزیجات  یافت می‌شود بنابراین سعی کنید در برنامه‌های غذایی خود قرار دهید.

بعد از صرف غذا کسانی که سیگار می کشند در واقع تمام مزایای موجود در غذا را نابود می کنند و غذا آن کارایی لازم را برای بدن ندارد، بهتر است برای سیگار کشیدن خود بعد از صرف غذای مناسب و خوشمزه نیم ساعتی صبر کنید.

کسانی که مسافرت می‌روند بهتر است در مسافرت از غذا‌های سالم و مناسب استفاده کنید مثلاً خوردن یک لقمه نان و پنیر و سبزی و یا گردو بسیار خوشمزه و مفیدتر از غذا‌های رنگین و پرچرب بین راهی است که سالم بودن و بهداشتی بودن آن‌ها مشخص نیست.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد