hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ویروس کرونا در دمای معمولی پخت حساس است

ویروس کرونا در دمای معمولی پخت حساس است

کارشناس نظارت بر موادغذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : ویروس کرونا در دمای معمولی پخت (۷۰ درجه سانتی گراد) حساس است .
لاله مظفری کارشناس نظارت بر موادغذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ویروس کرونا در دمای معمولی پخت (۷۰ درجه سانتی گراد) حساس است، گفت : بنابراین به عنوان یک اصل کلی باید از مصرف محصولات حیوانی (شیر، تخم مرغ، گوشت قرمز، مرغ و ماهی) خام و کامل پخته نشده اجتناب کرد.
او گفت : ویروس کرونا در شرایط انجماد بسیار پایدار است و در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد تا ۲ سال می‌تواند زنده بماند.
او گفت: ویروس‌های کرونا، سارس و مرس براساس میزان دما، رطوبت و نور ماندگاری متفاوتی دارند. به عنوان مثال در دمای یخچال (چهار درجه سانتی گراد) ویروس کرونا می‌تواند تا ۷۲ ساعت زنده بماند.
او افزود: با توجه به اینکه ویروس در دمای پایین و فریز شده پایدار است بهداشت و ایمنی موادغذایی می‌تواند از انتقال آن از طریق غذا پیشگیری کند.
او افزود: در صورتی که محصولات گوشتی خوب پخته باشد و با دست‌های تمیز آماده شود، ایمن است.
کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: به هنگام استفاده و آماده سازی مواد خام حیوانی (شیرخام و گوشت یا سایر فرآورده‌های حیوانی) برای جلوگیری از آلودگی سایر موادغذایی ضروری است دست‌های خود را کاملاً بشویید.
مظفری با تاکید بر اینکه باید از تخته و چاقو جداگانه برای خردکردن گوشت خام و مواد غذایی پخته استفاده شود، افزود: از بازار‌های حیوانات زنده بازدید نکنید و از تماس مستقیم با حیوانات خودداری کنید.
او گفت: از ذبح، فروش، تهیه یا مصرف گوشت حیوانات وحشی یا حیوانات اهلی مریض و مرده با علل ناشناخته پرهیز کنید.
او گفت: در هنگام مراقبت و غذا دادن به بیمار و کودکان خردسال قبل و بعد از غذا دادن به آن‌ها حتما دست‌های خود و بیمار را ضدعفونی کنید و از ظروف، قاشق و چنگال شخصی استفاده شود.
این کارشناس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امکان انتقال ویروس کرونا از طریق بسته‌های مواد غذایی وجود دارد. توصیه کرد قبل از مصرف بسته‌ها نیز شسته شود.
او با اعلام اینکه خرید مواد غذایی فله‌ای و یا باز باید ممنوع است، گفت: از دست به دست کردن مواد غذایی و ساندویچ‌های خانگی و یا تهیه شده توسط فروشنده خودداری شود.
مظفری با یادآوری اینکه از مصرف هرگونه فرآورده‌های کنسروی یا فرآوری شده مثل سوسیس، کالباس و ... خودداری شود، افزود: از مایعات بیشتر استفاده شود و ترجیحاً از آب‌های معدنی که قبل از مصرف بطری آن شسته شده است، استفاده کنید.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد