hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > عفونت‌های ویروسی؛ عامل تشدید و ایجاد حملات آسم

عفونت‌های ویروسی؛ عامل تشدید و ایجاد حملات آسم

متخصص آسم و آلرژی گفت: عفونت کروناویروس با آسیب به دستگاه تنفس و تشدید التهاب، می‌تواند خطرات بیشتری را برای این افراد ایجاد کند.

عاکفه افشار، در رابطه با تاثیر مواد ضدعفونی‌کننده و شوینده مانند وایتکس بر بیماران مبتلا به آلرژی، اظهار کرد: تماس با بوهای تند، دود، مواد شوینده به علت آسیبی که بر مخاط دستگاه تنفسی ایجاد می‌کند، می‌تواند مشکلات جدی را در بیماران آلرژیک ایجاد کند. متاسفانه از سوی دیگر تغییرات دما، تغییر فصول و شروع گرده‌افشانی نیز می‌تواند در بیماران آلرژیک مشکلات را بیشتر کند.
وی با اشاره به اینکه بیماران مبتلا به آلرژی تا حتی‌الامکان در مکان‌های بسته حاوی مواد شوینده با بوی تند قرار نگیرند، افزود: افراد از آب و صابون و محلول‌های ضدعفونی با عطر ملایم استفاده کرده و مکان‌های بسته تهویه مناسب داشته باشد. بهتر است برای تردد در خارج از منزل از ماسک و عینک مناسب استفاده کرده تا تغییرات ناگهانی دما و گرده‌ها مشکل‌ساز نباشند.
افشار با اشاره به اینکه عفونت‌های ویروسی یکی از عوامل ایجادکننده و یا تشدیدکننده حملات آسم است، تصریح کرد: از طرفی عفونت کروناویروس با آسیب به دستگاه تنفسی و تشدید التهاب می‌تواند خطرات بیشتری را برای این افراد ایجاد کند؛ لذا رعایت نکات بهداشتی و حضور نیافتن در مکان‌های پرتردد می‌تواند در جلوگیری از ابتلای این بیماران اهمیت ویژه‌ای داشته باشد.
متخصص آسم و آلرژی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات دیگر در بیماران آلرژیک وجود علایم تنفسی است که در صورت ابتلا به عفونت گاهی افتراق آن ممکن است، مشکل باشد، خاطرنشان کرد: در بیماران آلرژیک تب و علائم درد و کوفتگی معمولا مشاهده نمی‌شود و خارش بینی و گلو حتی چشم‌ها می‌تواند بیشتر نشان‌دهنده آلرژی باشد. بیماران با توجه به سابقه قبلی و وجود علائم فصلی لازم است درمان‌های توصیه شده را هم‌چنان ادامه دهند و در صورت بهبود نیافتن و لزوم تغییر درمان با پزشک خود در ارتباط باشند و به هیچ وجه درمان توصیه شده را قطع نکنند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد