hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > برای پیشگیری از "کرونا" دست ها را اینطور بشویید

برای پیشگیری از "کرونا" دست ها را اینطور بشویید

رییس گروه بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه از افراد خواست تا با شست و شوی دقیق و صحیح دست‌ها با آب و صابون، مانع شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه شوند.

کیوان خاصی  با بیان اینکه کرونا ویروس جدید در اغلب بیماران به شکل یک بیماری تنفسی بدون عارضه خود را نشان می دهد، گفت: در برخی افراد که سن بالاتر داشته و یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند، این بیماری می تواند به شکل عوارض ریوی( پنومونی خفیف، پنومونی شدید، نارسایی حاد تنفسی) و شوک سپتیک خود را نشان داده و در موارد معدودی منجر به فوت بیمار شود.
خاصی مهمترین راه مقابله با این بیماری را پیشگیری ازابتلا به آن دانست و افزود: یکی از مهمترین راه های پیشگیری در زمینه این بیماری شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون است.
وی افزود: افراد باید دقت داشته باشند زمانی که در خارج از منزل به سر می برند، احتمال برخورد آنها با این ویروس در محیط بالاست، بنابراین باید حتی المقدور از دستکش استفاده کرده و از دست زدن به سر و صورت خود خودداری کنند.
خاصی تصریح کرد: در هنگام بازگشت به منزل هم اولین اقدام باید شستن دست ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه باشد.
این مسئول در خصوص نحوه صحیح شستن دست‌ها، گفت: افراد ابتدا باید دست‌ها را خیس کرده و بعد از صابون استفاده کنند، سپس باید کف دست ها را با هم شسته و بین انگشتان را در قسمت پشت دست و در ادامه بین انگشتان را از روبه روی دست بشویند.
وی افزود: در ادامه افراد باید نوک انگشتان را در هم گره کرده و به خوبی بشویند و دقت شود انگشتان شست را جداگانه شسته و خطوط کف دست را با نوک انگشتان بشویند.
این مسئول تصریح کرد: بعد از انجام این کار افراد باید دور مچ هر دو دست را شسته و سپش دست ها را با دستمال خشک کرده و با همان دستمال شیر آب را بسته و دستمال را در سطل زباله دردار بیندازند.
خاصی با بیان اینکه استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلای افراد عادی به این بیماری چندان تاثیری ندارد، گفت: اولویت اول و مهم همین شست و شوی دقیق و مرتب و همیشگی دست هاست که می تواند تا حد زیادی از انتقال این بیماری در جامعه پیشگیری کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد