hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ۴۵ مبتلا، ۴ فوتی و ۷ نفر ترخیصی

۴۵ مبتلا، ۴ فوتی و ۷ نفر ترخیصی

رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه آخرین وضعیت مبتلایان به بیماری کرونا در شهرستان‌های ساوه و زرندیه را تشریح کرد.

دکتر عباس نیک روش امروز پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا نتیجه آزمایش ۴۵ مراجعه کننده مثبت بوده که در بخش های ایزوله و قرنطینه بیمارستان‌های شهید مدرس و شهید چمران ساوه و نیز بیمارستان امام رضا علیه‌السلام زرندیه بستری و تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
وی شمار جان باختگان این بیماری در شهرستان‌های ساوه و زرندیه را چهار نفر اعلام کرد و افزود:  تعداد دیگری از افرادی که مشکوک به بیماری کرونا بودند نیز جان خود را از دست داده اند و علت قطعی مرگ آنان در دست بررسی است.
رییس دانشکده علوم پزشکی ساوه در ادامه با تاکید بر اینکه همچنان در ایام پیک شیوع این بیماری قرار داریم و میزان مراجعه کنندگان مشکوک و مبتلا به ویروس کرونا روند صعودی دارد، اظهار کرد: انتظار خدمتگزاران مردم در حوزه سلامت این است که بیماری کرونا را جدی گرفته و با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی مانع از گسترش بیشتر آن در جامعه شوند.
وی افزود: معمولا در شرایط بحرانی تصمیماتی گرفته می شود که اجرای آن برای مردم شاید با سختی و مرارت همراه شود. با این حال از آحاد مختلف مردم درخواست می شود که همچنان در منزل بمانند و ترددهای خود را در سطح شهر و معابر به حداقل ممکن برسانند.
وی بیان کرد: مجموعه حوزه سلامت با حداکثر ظرفیت تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به مبتلایان ویروس کرونا به کار بسته است و خوشبختانه امروز هفت نفر از مبتلایان به این بیماری که بیشتر سنین جوان را تشکیل می‌دادند، پس از بهبودی کامل از بخش قرنطینه بیمارستان ترخیص شدند. با این حال کماکان تحت رصد، بررسی وضعیت روزانه و  مراقبت های لازم توسط تیم درمانی در منزل خویش قرار خواهند داشت.
دکتر نیک روش درخصوص تعطیلی بازار، مجتمع های تجاری و اعمال محدودیت های منع آمد و شد وسایط نقلیه و تردد در معابر اصلی شهر که از مطالبات جدی مردم ساوه است، گفت: از آنجا که سرعت انتشار ویروس کرونا بسیار بالاست لذا محدودیت در برگزاری تجمعات به هر نحو ممکن سرعت انتشار را کاهش خواهد داد. از این رو به نظر می رسد با فرهنگ سازی در بین مردم و ایجاد حساسیت با اتخاذ تصمیماتی مبنی بر تعطیلی مراکز تجمعی می توان آمار مبتلایان را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
وی با تاکید بر ضرورت دوری مردم از تجمعات حتی در مراکز خرید و مجتمع های تجاری به ویژه محیط های بسته تصریح کرد: مردم باید باور کنند حتی حضور در بازار هم می‌تواند به سلامت جامعه آسیب وارد کند و مجموعه بهداشت و درمان با تعطیلی هرگونه کانون تجمعی موافق بوده و این موضوع را در جلسات ستاد پیشگیری از ویروس کرونا مطرح کرده است.
وی بر ادامه تعطیلی مراکز ورزشی، باشگاه ها و گیم نت ها، بازی های کامپیوتری، همایش ها، مراسم جشن و عزا تاکید کرد و افزود: خدمتگزاران حوزه سلامت از مردم درخواست می کنند که توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و هر گونه اخبار  صحیح را از مبادی رسمی خبری دریافت کرده و توجهی به شایعات نداشته باشند.
نیک روش تاکید کرد: مردم تا می توانند از منزل خارج نشوند و ضمن رعایت بهداشت فردی حتی خریدهای خود را از نزدیکترین نقطه به محل سکونت خود انجام دهند.
وی افزود: مشارکت مردم و رعایت اصول بهداشتی می‌تواند روند ابتلا به این بیماری را تا حد قابل توجهی کاهش داده و نمودار مبتلایان سیر نزولی به خود بگیرد.
به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه ظرفیت مراکز درمانی محدود است و اگر شاهد افزایش میزان مبتلایان باشیم قطعاً با چالش‌های دیگری مواجه خواهیم شد از این رو عاجزانه از مردم انتظار داریم ضمن عمل به توصیه های بهداشتی هشدارهای متولیان سلامت را جدی بگیرند. اگر مراقب سلامت خود باشیندقطعا نیاز به دریافت خدمات بیمارستانی نخواهند داشت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد