hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کرونا تا ۹۶ ساعت بر روی صفحه تلفن همراه باقی بماند

کرونا تا ۹۶ ساعت بر روی صفحه تلفن همراه باقی بماند

طبق تحقیقات جدید دانشمندان آمریکایی، ویروس می‌تواند روی سطوح به طور خاص شیشه‌ای مانند همچون صفحه نمایش موبایل‌ها، تا ۹۶ ساعت یا ۴ روز زنده بماند.
 برای کاهش اثرات احتمالی ویروس کرونا، حفظ بهداشت و پاکیزگی از مواردی است که باید همیشه مورد توجه قرار گیرد.
قطرات و ذره‌های عطسه و سرفه که یک تا دو متر پرتاب می‌شوند، می‌توانند سطوح بسیاری را آلوده کنند؛ یکی از سطوحی که می‌تواند این آلودگی را منتقل کند، صفحه تلفن همراه است؛ به همین علت باید صفحه گوشی را مرتب ضد عفونی کرد.
پایگاه خبری "quartz" در گزارشی نوشت "ررودرا چاناپاناور" پژوهشگر مرکز علم سلامت در دانشگاه تنسی آمریکا که درباره ویروس کرونا تحقیق کرده، می‌گوید این ویروس می‌تواند روی سطوح به طور خاص شیشه‌ای مانند همچون صفحه نمایش موبایل‌ها، تا 96 ساعت یا 4 روز زنده بماند!
این تخمین بر پایه داده‌هایی است که در جریان شیوع ویروس سارس در سال 2003 به سازمان جهانی بهداشت گزارش شد.
کرونا و سارس هر دو از یک خانواده محسوب می‌شوند و هر دو ویروس به لحاظ راه‌های انتقال و نحوه اثرگذاری تا حدی به هم شباهت دارند.
تحقیقات انجام شده روی ویروس سارس نشان می‌دهد که این ویروس می‌تواند روی دیوار 36 ساعت، روی فلز و پلاستیک 72 ساعت و روی شیشه 96 ساعت دوام بیاورد.
کافی است در حین استفاده از تلفن همراه، فرد مبتلا سرفه یا عطسه کند؛ ویروس به این طریق روی صفحه نمایش گوشی همراه می‌نشیند و شما پس از دست زدن به آن و مالیدن دست‌های خود به دهان یا بینی‌، مبتلا خواهید شد.
یک مطالعه کوچک دیگر توسط محققان دانشگاه "نیو ساوت ولز" استرالیا نشان داد که افراد در ساعات بیداری خود حدود 368 بار گوشی تلفن خود را لمس می‌کنند که این می‌تواند باعث انتقال ویروس شود.
ویروس کرونا تاکنون بیش از 90 هزار نفر را در دنیا مبتلا کرده و جان بیش از 3 هزار نفر را گرفته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد