hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > مادر سه شهید و همسر شهید کاظمی خلخالی آسمانی شد

مادر سه شهید و همسر شهید کاظمی خلخالی آسمانی شد

مادر شهیدان محمد صادق، محمد صالح و محمد حسین و همسر شهید سید مهدی کاظمی خلخالی صبح امروز دارفانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.
به گزارش رویداد ایران_قم،مرحومه نجات کاظمی خلخالی مادر و همسر بزرگوار شهیدان کاظمی خلخالی بر اثر کهولت سن دارفانی را وداع گفت و به ارواح مطهر شهدایش پیوست.
پیکر مطهر این مادر بزرگوار عصر امروز 98/12/14 ساعت 15 از مقابل در ورودی گلزار علی بن جعفر (ع ) تشییع و در قطعه صالحین آرام خواهد گرفت.
سید مهدی به همراه فرزندانش محمدصادق 25ساله، محمد صالح 18ساله و محمد حسین 17 ساله ، با حضور در قیام نیمه شعبانیه 1991 عراق، توسط رژیم بعث به دلیل روحانی بودن و تابعیت ایرانی دستگیر شدند.
 
اسامی ایشان در لیست دفتر حضرت آیت الله خویی جزء روحانیون دستگیر شده  انتفاضه نیمه شعبان 1991 ثبت است.
 
خیزش شعبانیه یا انتفاضه شعبانیه قیام مردم عراق علیه رژیم بعث عراق بود که سرتاسر کشور از شمال تا جنوب را دربرگرفت. این قیام در پایان جنگ خلیج فارس و قطعنامه 670شورای امنیت که کلیه تحرکات هوایی ارتش عراق حتی بالگردها را ممنوع کرد به وقوع پیوست و در نتیجه آن کنترل بخش اعظم کشور به دست نیروهای مردمی افتاد. از هجده استان عراق، چهارده استان سقوط کرد و در این میان تنها استانهای مرکزی شامل استانهای غربی و صلاح الدین و بغداد و در دست رژیم بعث باقی‌ماند.

 با همه اینها قیام توسط نیروی سنگین نظامی صدام و وفادارانش در گارد ریاست جمهوری عراق به شدت سرکوب شد. به ویژه نقاط مرکزی شهر کربلا که یکی از هسته‌های مقاومت مردمی بود به ویرانه تبدیل شد .در جریان این درگیری‌ها هزاران نفر کشته و نزدیک به دو میلیون نفر از عراق آواره شدند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد