hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > فاصله قیمت بین عرضه تا مصرف گوشت قرمز در اصفهان مدیریت شود

فاصله قیمت بین عرضه تا مصرف گوشت قرمز در اصفهان مدیریت شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: بازار شیر و گوشت قرمز با مدیریت می تواند موجب رضایت تولید کننده و مصرف کننده شود.

حسین ایراندوست  اظهار داشت: استان اصفهان یکی از قطب های مهم تولید محصولات دامی در کشور است که با وجود دامداران سخت کوش و هوشمند توانسته است از نظر تولید شیر خام در کشور رتبه اول را با تولید سالیانه بالغ بر یک میلیون و ۳۷۰ هزار و ۵۰۰ تن و همچنین رتبه ی اول در زمینه تولید شیر به ازای هر رأس گاو شیری را کسب کند.

وی افزود: استان اصفهان با تولید ۶۸ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز در سال رتبه پنجم کشوری را به خود اختصاص داده است، این  استان از نظر تعداد گاوداری‌های شیری و ارزش اصلاحی گاو شیری اصیل و همچنین از نظر افزایش بهره وری در گاوداریهای صنعتی رتبه اول کشور را نیز داراست.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان داشت: درراستای افزایش بهره وری واقتصادی شدن پرورش گوسفند وبز وازدیاد تولید گوشت قرمز وشیر بز، با اجرای طرح اصلاح نژاد گوسفند وبز درواحدهای بسته از طریق تلاقی باگوسفند اصیل رومانوف وبز های اصیل سانن وآلپاین زمینه های مساعد فراهم شده ویک پایگاه اصلاح نژادی گوسفند وبز در استان راه اندازی شده است.

اصفهان نخستین مرکز تخصصی پرورش تلیسه شیری در سطح کشور را دارد

وی ابراز داشت: در استان اصفهان اولین مرکز تخصصی پرورش تلیسه شیری در سطح کشور وجود دارد که تأمین کننده ی تلیسه ممتاز برای سایر استانها است. با توجه به کیفیت شیر تولیدی در استان با قابلیت عرضه در بازارهای منطقه ای و در راستای توسعه ی صادرات محصولات لبنی، طی سال گذشته بیش از ۲۴۶۸ تن شیر خشک تولیدی گاوداری‌های صنعتی استان با ارزش ۶۷۷۴۴۰ دلار، به خارج از کشور صادر شده است.

ایراندوست با بیان اینکه در استان اصفهان اولین مراکز تولید جنین وسلول (مواد ژنی) گاو ماده شیری برترایجاد شده است، گفت: جنین های برترتولیدی به سایر استانها و کشورهای منطقه جهت انتقال جنین در گله های شیری صادر می شود. به طوریکه اولین محموله جنین تولیدی در کشور سال قبل از استان به کشور آذربایجان صادر شد.

وی افزود: همواره در شب عید نوروز با شیر مازاد مواجه هستیم که ده درصد بیش از شیر تولیدی در تابستان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه در تابستان به علت گرمای هوا مصرف خوراک دام کم می شود و شیر تولیدی کاهش می یابد، افزود: در زمستان زایش ها اتفاق می افتد و شرایط برای تولید شیر مازاد فراهم خواهد بود.

وی افزود: نگرانی از تنظیم بازار محصولات لبنی باعث شد که تاکنون تصمیمی برای جذب شیر مازاد در استان اصفهان گرفته نشود که با اطمینان دهی به بخش دولت با حفظ بازار داخل، درصدد افزایش صادرات شیرخشک هستیم.

فاصله قیمت بین عرضه تا مصرف گوشت قرمز مدیریت شود

ایراندوست بازار گوشت قرمز را نیاز به مدیریت دانست و گفت: پیشنهاد می شود که با دخالت در عرضه مستقیم و رعایت سود مصرف کننده و تولید کننده بر واسطه ها نظارت بیشتری شود تا فاصله قیمت بین عرضه تا مصرف گوشت قرمز مدیریت شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد