hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تغذیه مناسب برای مقابله با کرونا

تغذیه مناسب برای مقابله با کرونا

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: تغذیه سالم شامل انواع ویتامین ها و مواد ضروری، سیستم ایمنی بدن را در مقابله با ویروس کرونا تقویت می کند.
سیاوش فاضلیان متخصص تغذیه و رژیم درمانی، گفت: برای مقابله و پیشگری از ویروس کرونا باید بهبود سیستم ایمنی را در تغذیه روزانه خود در نظر بگیرید، ویتامین‌های E ,C D کافی به بدن برسد ،افرادی که کمبود ویتامین D دارند می توانند ماهیانه یک عدد ۵۰۰۰۰ D را با غذا میل کنند، همچنین گوجه و کیوی حاوی ویتامین C است.
 
او ادامه داد: افراد کمبود آهن بدن خود را جبران کنند که سیستم بدن تقویت شود گوشت‌های نیم پز و کوبیده را  استفاده نکنند.
 
متخصص تغذیه و رژیم درمانی: افراد غذا‌ها را به صورت متعادل استفاده کنند که نیازی به مصرف مکمل نداشته باشند اگر از مکمل استفاده می‌کنند زیر نظر متخصص باشد در روز می‌توان ۵ واحد میوه و سبزی مصرف کرد و تا حد امکان سبزی‌های پخته را جایگزین سبزی خام کنند. مصرف پیاز، هویج و کدوحلوایی بسیار موثر است.
 
فاضلیان با اشاره به اینکه افراد باید مایعات و دریافتی بدن را افزایش دهند افزود: نوشیدنی‌های گرم، چایی کم رنگ و انواع دمنوش‌ها را استفاده کنند آب سرد و غذای سرد سعی کنند استفاده نکنند و پروتئین دریافتی مثل گوشت سفید، ماهی و تخم مرغ را بالا ببرند. حبوباتی، چون غلات و نان سبوسدار استفاده کنند.

او تاکید کرد: متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: خوب است روغن‌های جامد کمتر استفاده شود. از روغن‌های مایع، چون کلزا و کانولا و به خصوص زیتون استفاده شود و دریافت امگا ۳ را افزایش دهند و هفته‌ای دو مرتبه مصرف ماهی را در برنامه خود بگذارند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: در خرید نان هم توجه شود نان خریداری شده را جلوی پیشخوان نانوایی نگذارنند و از نان صنعتی استفاده کنند و یا هنگام مصرف مجدد نان را گرم کنند.
 
فاضلیان ادامه داد: به شدت از خوردن فست فود ها پرهیز شود و گوشت وتخم مرغ را به طور کامل پخته و سپس مصرف کنیم.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد