hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > گرم کردن بهتر از فریز کردن نان است/ استفاده از محلول گندزدایی برای شستن میوه و سبزیجات

گرم کردن بهتر از فریز کردن نان است/ استفاده از محلول گندزدایی برای شستن میوه و سبزیجات

رییس انجمن تغذیه استان اصفهان استفاده از محلول گندزدایی را بهترین روش برای شستن میوه و سبزیجات دانست و گفت: سقف دمای فریزهای خانگی عموما منفی ۱۸ درجه زیر صفر است و ویروس ممکن است زنده بماند، پس روش گرم کردن نان از فریز کردن بهتر است.

حمیدرضا طغیانی، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، در موقع خرید میوه و سبزیجات حتما از دستکش استفاده کنید و بعد از آوردن میوه و سبزیجات به منزل فورا آنها بشویند و خشک کنید، البته اگر عملیات شستن درست انجام شود کفایت می‌کند و جای نگرانی  نیست.
این متخصص تغذیه استفاده از محلول گندزدایی را بهترین روش برای شستن میوه و سبزیجات دانست و افزود: شهروندان از نانوایی‌ها بخواهند که نان‌ها را در کیسه قرار داده و به مشتری تحویل دهد، البته نانوا نباید با پول تماس داشته باشد و قرار بر این شده که اگر نانوایی مشتری زیادی داشت، یک نفر را به صورت مجزا برای مبادلات پولی استخدام کند.
رییس انجمن تغذیه استان اصفهان خاطرنشان کرد: بهتر است نان قبل از مصرف دوباره حرارت ببیند که این حرارت شامل حرارت بخاری، اجاق گاز و مایکروفر است تا اطمینان از نبودن ویروس بر روی نان حاصل شود.
طغیانی با اشاره به اینکه متاسفانه این ویروس تا منفی ۲۰ درجه سانتی گراد زنده می ماند؛ تصریح کرد: سقف دمای فریزهای خانگی عموما منفی ۱۸ درجه زیر صفر است و ویروس ممکن است زنده بماند، پس روش گرم کردن نان از فریز کردن بهتر است.
وی با بیان اینکه اگر فرایند خرید و تولید نان درست انجام شود مشکلی پیش نمی‌آید، ادامه داد: توصیه می‌شود شهروندان امسال از خرید آجیل و خشکبار صرف نظر کنند، با این وجود  اگر فروشنده آجیل و خشکبار نکات بهداشتی را رعایت کند مشکلی به وجود نمی‌آید و افراد می‌توانند بدون نگرانی خرید کنند، چون معمولاً ویروس به دلیل اینکه جنس چربی دارد بیشتر بر روی اجسام فلزی قرار می‌گیرد.
رییس انجمن تغذیه استان اصفهان با تأکید براینکه بهتر است اقلام موادغذایی با بسته‌بندی‌ خریداری و بسته بندی شسته شود، توصیه کرد: لبنیات به صورت بسته بندی خریداری شود و در صورت خریداری شیر فله‌ایی، حتما جوشانده شود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد