hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > وایتکس را جایگزین الکل کنید

وایتکس را جایگزین الکل کنید

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: رها کردن وسایل بهداشتی استفاده شده در کوچه و خیابان به معضلی جدی تبدیل شده است.

علیرضا سلیمانی اظهار کرد: با افزایش نگرانی در خصوص شیوع ویروس کرونا، شاهد افزایش مصرف ماسک، دستکش و دستمال کاغذی از سوی مردم هستیم.
وی با اشاره به اینکه رها کردن وسایل بهداشتی استفاده شده در کوچه و خیابان به معضلی جدی تبدیل شده، گفت: این پسماندها خود ناقل بیماری است و می‌تواند ویروس را در آب، هوا و ... منتشر و از این طریق به شیوع ویروس کرونا دامن بزند.
سلیمانی توضیح داد: بهترین شیوه دور انداختن ماسک، دستکش و دستمال کاغذی  قرار دادن آنها در یک کیسه در بسته است.
متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: بر این اساس همه افراد باید هنگام خروج از خانه حتما یک کیسه همراه داشته باشند تا اقلام بهداشتی مصرفی خود را در آن قرارداده و در نهایت در سطل دردار بیندازند.
وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به رعایت بهداشت فردی از سوی مردم گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای محلول‌های ضد عفونی کننده، ممکن است مردم نتوانند به راحتی به الکل و ... دسترسی داشته باشند که در این صورت می‌توانند برای ضد عفونی کردن سطوح  دو قاشق غذا خوری وایتکس را در یک لیتر آب بریزند و روزی دو تا سه مرتبه سطوح و اجسام را با آن ضدعفونی کنند.
وی توضیح داد: برای پیشگیری از ابتلا به کرونا مهمتر از ضدعفونی کردن سطوح، شست و شوی صحیح دست و صورت با آب و صابون و خودداری از حضور در محیط های شلوغ و پرتردد است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد