hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > کاهش فروش ۳۰ درصدی بنزین در اصفهان در پی شیوع کرونا/ ضدعفونی جایگاه‌ها در ۶ نوبت

کاهش فروش ۳۰ درصدی بنزین در اصفهان در پی شیوع کرونا/ ضدعفونی جایگاه‌ها در ۶ نوبت

اگرچه احتمال مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا ۲ درصد اعلام شده، اما به دلیل قدرت انتقال و شیوع و همه گیری این ویروس، همواره بر رعایت موارد بهداشتی تاکید شده است و در توصیه ها مختلف عنوان شده که حتی در زمان سوختگیری افراد از خودرو خارج نشوند و اجازه دهند عملیات سوخت گیری و پرداخت توسط اپراتور جایگاه انجام شود.

 طی روزهای گذشته وزارت بهداشت در اطلاعیه ای برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اعلام کرد که ضروری است فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه سوخت در تمام جایگاه‌های عرضه سوخت، توسط کارکنان جایگاه‌ها انجام و دستکش یکبار مصرف برای استفاده عموم در دسترس قرار گرفته شود و فرآیند سوختگیری و پرداخت هزینه بدون دستکش یکبار مصرف انجام نشود.
رئیس انجمن جایگاهداران سوخت استان اصفهان در این باره در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا و کاهش تردد مردم، حدود ۳۰ درصد فروش بنزین در شهر اصفهان کاهش یافته که البته این آمار در استان بیشتر است.
پیمان کامران با بیان اینکه پیش از اطلاعیه وزارت بهداشت برای جایگاه های سوخت، با هماهنگی شرکت پخش فراورده های نفتی و جایگاه داران موارد بهداشتی را ابلاغ کرده بودیم، گفت: براساس این تصمیم روزانه حداقل ۵ تا ۶ نوبت نازل های سوخت با مایع وایتکس و آب ضدعفونی می شود، همچنین برای کارگران جایگاه ها ماسک تهیه شده است.
وی در خصوص سوختگیری بنزین توسط کارگران جایگاه ها، تاکید کرد: باید توجه داشت که بسیاری از مردم به لحاظ فرهنگی، تمایل ندارند که کارگران جایگاه ها برای آنها سوختگیری کنند در که این صورت باید در زمان سوختگیری از دستکش یکبار مصرف که بر روی هر تلمبه قرار گرفته، استفاده کنند.
رئیس انجمن جایگاهداران سوخت استان اصفهان ادامه داد: البته در ساعات شلوغی جایگاه ها، امکان اینکه یک کارگر بتواند برای تمام خودروها سوختگیری کند، وجود ندارد، چراکه بر روی هر سکو که متعلق به یک کارگر است، چهار نازل قرار دارد.
وی درباره دریافت هزینه سوخت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: در تلاشیم دریافت پول سوخت از طریق کارت انجام شود و کمترین میزان پول نقد جابجا شود و در حال حاضر ۱۰ تا ۱۵ درصد فروش سوخت در جایگاه ها به صورت نقدی انجام می شود.
کامران در ادامه در خصوص ضدعفونی جایگاه های سوخت، گفت: ضدعفونی جایگاه ها از سوی خود پرسنل انجام می شود و در حال حاضر تمام ۱۱۰ جایگاه شهر اصفهان و در مجموع ۳۰۰ جایگاه استان، برای ضدعفونی مجهز به اسپری آب و الکل و آب و وایتکس هستند.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به ضرورت ضدعفونی جایگاه ها، متاسفانه در تامین دستکش و آب و الکل مورد نیاز جایگاه های سوخت دچار مشکل هستیم، اظهار کرد: به همین منظور در نامه ای به فرمانداری، شرکت پخش فراورده های نفتی، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت استان درخواست تخصیص سهمیه دستکش و ماسک برای جایگاه های سوخت را داده ایم، اما هنوز جوابی در این باره به ما داده نشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد