hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > ثبت ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

ثبت ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تعداد مبتلایان به کرونا ویروس در استان مرکزی را در مجموع ۸۵ نفر اعلام کرد.
 سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک از ثبت ۱۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان به کوید ۱۹ در استان مرکزی تا ظهر روز دوشنبه ۱۲ اسفند ماه در مجموع ۸۵ نفراست.
جمالیان افزود: تعداد افراد مبتلا به بیماری کوید ۱۹ در اراک با ثبت ۲ مورد جدید به ۲۴ مورد رسید، در ساوه با ثبت ۶ مورد جدید به ۱۹ مورد رسید، در دلیجان با ثبت ۴ مورد جدید به ۱۴ مورد رسید.
او اضافه کرد: تعداد افراد مبتلا به بیماری کوید ۱۹ در شهرستان محلات با ثبت ۳ مورد جدید به ۷ مورد رسید، در خمین با ثبت ۲ مورد جدید به ۶ مورد رسید و در فراهان با ثبت یک مورد جدید به ۵ مورد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با بیان اینکه خوشبختانه در ۴ شهرستان استان مرکزی مورد جدیدی از ابتلا به کرونا نداشتیم بیان کرد: در شهرستان‌های کمیجان ۴ مورد آشتیان ۳ مورد، تفرش ۲ مورد و خنداب یک مورد است که نسبت به آمار قبلی (تا ظهر یک شنبه) تغییری نکرده است.
او ادامه داد: شمار فوتی‌های مبتلا به کرونا در مرکزی هم ۲ مورد افزایش داشته است و تا ظهر دوشنبه به ۹ نفر رسیده که یک مورد به فوتی‌های اراک و یک مورد به فوتی‌های دلیجان اضافه شده است و درکل
۲ نفر در شهرستان اراک، ۳ نفر در شهرستان ساوه و ۴ نفر در شهرستان دلیجان فوتی داشته ایم.
جمالیان ادامه داد: از ابتدای ورود کرونا ویروس به استان مرکزی تا کنون ۱۲ بیمار مبتلا به کرونا پس از بهبودی از مراکز درمانی استان مرکزی ترخیص شدند.
او تصریح کرد: با رعایت نکات بهداشتی، شستن مداوم دست‌ها و تردد نکردن در مکان‌های عمومی می‌توان به راحتی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد و از مردم تقاضا دارم در کاهش انتشار کووید۱۹ ما را همراهی و کمک کنند و فعلا به غیر از مواقع اضطرار از منزل خارج نشوند.
در حال حاضر در مرکز استان مرکزی سایت ویژه بیماری کرونا در بیمارستان آیت الله خونساری اراک دایر شده و افراد مشکوک در این بیمارستان بستری می‌شوند.
طبق اخرین آمار ویروس کرونا ۲۷ استاندر کشور ایران را درگیر کرده و از ابتدای این درگیری هزار و ۵۰۱ نفر در ایران به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۶۶ نفر فوت کرده‌اند و ۲۹۱ نفر نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد