hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برای افردی که با حیوانات در ارتباطند

توصیه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برای افردی که با حیوانات در ارتباطند

مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت اصفهان توصیه های ایمنی برای محافظت از ابتلا به کرونا به افرادی که در محل کار با حیوانات زنده در تماس هستند، ارائه کرد.

غلامرضا بدیعیان  در خصوص توصیه‌های بهداشتی در مقابله با کروناویروس جدید، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی در دستورالعمل های خود توصیه های مراقبتی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری را ذکر کرده است.
وی افزود: افرادی که در محل کار با حیوانات زنده در تماس هستند، هنگام لمس حیوانات و محصولات حیوانی از روپوش، دستکش و ماسک محافظ استفاده کنند. پوشش‌های محافظ را بعداز کار درآورده و روزانه بشویید و در محیط کار بگذارید.
بدیعیان با تاکید براینکه حداقل روزی یکبار وسایل و تجهیزات و محیط کار باید ضدعفونی شود، گفت: با لباس و کفش مربوط به محیط کار به منزل نروید و اعضای خانواده را در معرض خطر قرارندهید. بعد از لمس حیوانات و محصولات حیوانی دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.
این کارشناس بهداشت درخصوص توصیه کلی برای مبارزه با این ویروس گفت: افراد به طور مرتب دست‌های خود را با استفاده از آب و صابون بشویند و یا با مواد ضدعفونی‌کننده الکلی ضدعفونی کنند.
وی با بیان اینکه افراد در هنگام سرفه و عطسه باید جلوی دهان و بینی خود را با دستمال بگیرند و سپس دستمال را در سطل درب‌دار انداخته و دست‌های خود را بشویند، گفت: درصورت در دسترس نبودن دستمال، جلوی دهان و بینی خود را با آرنج بگیرند.
به گفته بدیعیان خودداری از تماس نزدیک با فرد مشکوک به بیماری، در خانه ماندن و تماس با پزشک در صورت مشکوک شدن به بیماری دیگر توصیه های کلی برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری است.
مسئول واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت شماره ۲ اصفهان درخصوص بازدید از بازار فروش حیوانات زنده، توصیه کرد: از تماس مستقیم محافظت نشده با حیوانات زنده و سطوح در تماس با حیوانات خودداری کنید. همچنین از مصرف محصولات حیوانی خام یا پخته نشده اجتناب کنید، گوشت خام، شیر یا اندام‌های حیوانی خام با احتیاط نگهداری شوند تا از تماس آنها با غذاهای پخته شده و آلودگی غذا جلوگیری شود.
بدیعیان در خصوص چگونگی محافظت از دیگران در مقابل بیمار، خاطرنشان کرد: هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج خمیده خود بپوشانید.
دستمال را پس از استفاده فورا دورن یک سطل زباله در بسته بیندازید و دست‌های خود را پس از سرفه و عطسه کردن یا هنگام مراقبت از فرد بیمار، با آب و صابون یا دستمال الکلی تمیز کنید.
وی توصیه کرد: از انداختن آب دهان در مکان‌های عمومی پرهیز کنید. اگر دارای نشانه‌های تب، سرفه و تنگی نفس هستید بعد از انجام دادن اقدامات اولیه پزشکی، اطلاعات سفر و جابجایی پیشین خود را در اختیار پزشک قرار دهید.
این کارشناس بهداشت چند توصیه غذایی نیز برای جلوگیری از ابتلا گفت: تخته گوشت و چاقوی مورد استفاده برای گوشت خام، جدا از تخته گوشت و چاقوی مورد استفاده برای مواد غذایی پخته شده باشد. دست‌های خود را در فواصل مابین لمس مواد غذایی خام و مواد غذایی پخته شده بشویید.
وی با تاکید براینکه باید ایمنی مواد غذایی را رعایت کنید، تصریح کرد: حیوانات بیمار و حیواناتی که به علت بیماری مرده‌اند، نباید خورده شوند. حتی در مناطقی که بیماری شیوع پیدا کرده است، امکان مصرف محصولات گوشتی در صورتی که کامل پخته شده باشند و با رعایت نکات ذکر شده تهیه شده باشند، امکان‌پذیر است.
بدیعیان ادامه داد: بعد از تماس با حیوانات یا محصولاتی که از حیوانات است، دست‌های خود را با صابون و آب بشویید. به هیچ عنوان چشم، دهان و بینی خود را لمس نکنید. از تماس با حیوانات مریض و گوشت‌های فاسد خودداری کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد