hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > چه نکاتی را در بهداشت نان‌های خریداری شده رعایت کنیم؟

چه نکاتی را در بهداشت نان‌های خریداری شده رعایت کنیم؟

در این بسته به بعضی از پرسش‌های خوانندگان درباره‌‌ٔ ویروس کرونای جدید پاسخ داده ایم.
یکی از دغدغه‌های مردم، سرایت ویروس کرونا از نان، میوه و سبزیجات به آن‌ها است. در این بسته به چند نکته درباره بهداشت نان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا پرداخته ایم.

تولیدکنندگان نان

یک سری نکات را باید افرادی که در نانوایی‌ها فعالیت می‌کنند، توجه کنند. این نکات شامل بهداشت فردی؛ نظیر شست و شوی مکرر دست‌ها و استحمام روزانه، استفاده از ماسک، دستکش و کلاه مناسب، استفاده از کارتخوان، ضد عفونی کردن مکرر تجهیزات و سطوح نانوایی است.
 
برای کاهش آلودگی مجدد باید فردی که نان را به دست مردم می‌دهد شرایط بهداشتی را بیشتر رعایت کند و موارد بالا را به دقت رعایت کند. در نانوایی‌ها باید از تولید انبوه نان اجتناب شود و سعی شود نان را به صورت داغ به دست مردم برسانیم.
 
بیشتر بخوانید: 
نانوایی ها چگونه از کرونا مصون خواهند بود
ویروس کرونا؛ پس از ورود به خانه باید لباس‌ها را ضدعفونی کنیم؟
رعایت بهداشت فردی موثرترین راه مقابله با کرونا ویروس است
پیشنهاد طب سنتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا چیست؟
ویروس «کرونا» واکسن ندارد

 مصرف کنندگان و خریداران نان

مردم باید توجه کنند که حرارت پخت نان باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود، اما احتمال آلودگی مجدد وجود دارد. از این رو توصیه می‌شود که مردم نان را به صورت داغ بخرند و از خرید نان در سوپر مارکت یا در نانوایی به صورت سرد اجتناب کنند. همچنین در نان‌های صنعتی یا باگت هم احتمال آلودگی پس از پخت وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود از این نوع نان‌ها هم در شرایط اپیدمی کرونا اجتناب شود.

 آیا فریز کردن نان باعث از بین رفتن ویروس کرونا می‌شود؟

ویروس در دمای ۲۰- درجه سانتی گراد تا ۴ سال زنده می‌ماند و در مورد ویروس‌های مشابه مانند مرس، در دمای یخچال (۴ درجه سانتی‌گراد) تا ۷۲ ساعت زنده می‌ماند.
ویروس در مقابل گرما و رطوبت پایین، حساس‌تر است. شواهد نشان می‌دهند که فریز کردن نان نقش چندانی در از بین بردن ویروس ندارد.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد